מוהל מוסמך או מוהל מומחה?

מה ההבדל באמת בפרקטיקה בין מוהל מוסמך למוהל מומחה?; האם מוהל שלא עבר הסמכה מסודרת יכול למול? שאלנו את השאלות האלה את מרכז דעת ועל כל אלה ועוד במאמר הזה: 

עם ישראל מצווה על ידי הקדוש ברוך הוא למול את בניו ביום השמיני לאחר לידתם. מאז ומתמיד היו מוהלים בעם היהודי, בעשרות השנים האחרונות הרבה אנשים התחזו למוהלים. הם גרמו נזק בלתי הפיך לתינוקות. על כן בשנות ה-80 הוקמה וועדה בה חברים נציגי משרד הבריאות והרבנות הראשית לישראל. להסדיר ולהכשיר מוהלים ולפקח עליהם. במידת הצורך לבטל הסמכה ולשלול את הרישיון של מוהלים שלא עומדים בנהלים ובתקנות הוועדה.

על פי הרשימות של הרבנות הראשית בישראל, יש 398 מוהלים מוסמכים ו22 מוהלים מומחים.

מה באמת ההבדל באמת בין מוהל מוסמך למוהל מומחה?

מוהל מוסמך –  מוהל אשר עבר את ההכשרה ובחינות בקורס מוהלים וקיבל הסמכה ורישיון מטעם הוועדה המפקחת על הכשרת המהולים בישראל בתחום הפרקטי וההלכתי.. בסוף התהליך הוא מקבל רישיון.
למוהל מוסמך מותר לבצע בריתות לתינוקות עד גיל שנה.
תעריף: 1000 שקלים
מוהל מומחה – הוא שעובר בחינות נוספות במהלך תקופת העבודה ובסופו הוא מוכרז כ"מוהל מומחה". בדרך כלל יש לו ניסיון רב בטקס המילה. וכיוון שברית מילה היא הליך כירורגי, יש ההבדל בין במחיר בין מוהל מומחה למוהל מוסמך. כמו ברפואה יש רופאים שיש להם תואר רופא אך הם עם מעט ניסיון והניתוח יהיה זול בהפרש ניכר מהמנתח המומחה.
תעריף: 1500 שקלים.
לסיכום: בריאות התינוק חשובה ולכן אנו צריכים להיות בטוחים שתהליך הברית יתנהל ללא דופי.
חשוב לקחת מוהל ירא שמים  אשר עבר הכשרה והסמכה בקורס מוהלים של מרכז דעת עם ניסיון והמלצות.

מרכז דעת מכשיר בקורס מילה אלפי מוהלים מוסמכים יראי שמים. אנו מלמדים את כל הפרקטיקה הדרושה לביצוע ברית המילה הן בפן הלכתי והן בפן הפרקטי. קורס מוהלים של מרכז דעת מוכר מטעם הרבנות הראשית לישראל.

הוסף תגובה