מומחה אולטרסאונד הריון

מומחה אולטרסאונד הריון

איך לבחור רופא ואילו שאלות כדאי לשאול אותו?

בדיקות רפואיות הינן משמעותיות ובעלות השלכה על החיים שלנו. בכל תקופה וצומת בחיים, ובמיוחד כאשר מדובר על חודשי הריון. בחודשים הללו בהם יש חשיבות עליונה לביצוע הבדיקות הנכונות והמומלצות בעיתוי הרצוי, והן משמעותיות הן לבריאות האם והן לבריאות העובר ולהריון בכלל. בדיקות אולטרסאונד הם חלק בלתי נפרד מכל ליווי הריון, אם כי לצד ביצוע הבדיקות חשוב לבחור רופא מומלץ, ועוד חשוב לדעת לשאול אותו את השאלות הנכונות.

כך תבחרי את הרופא המומלץ

בדיקות אולטרסאונד נועדו לאפשר מעקב רציף אחרי התפתחות ההיריון, לעקוב אחר גדילה והתפתחות העובר, לסקור את המערכות השונות במטרה לזהות מומים ובעיות קיימות ולנהל את הטיפול כראוי. בין אם זה בחודשי ההיריון ובין אם זה לקראת הלידה והטיפול ביילוד מיד אחריה. כדי שתהיי בטוחה שאת מלווה על ידי צוות מקצועי, וכי העובר עובר את הבדיקות הרצויות במועד המומלץ עליך לבחור מומחה אולטרסאונד הריון מתאים. כך תקבלי מענה רפואי מקצועי ומתאים בזמן אמת.

כך תבחרי את המומחה

  • קבלי המלצות – חשוב לקבל המלצות מיודעי דבר. בין היתר ההמלצות יכולות להיות ממטופלות מרוצות, מאיש צוות שאתם סומכים עליו וכדומה. ההמלצה מספרת לכם על היכולות ועל המקצועיות של מומחה אולטרסאונד הריון כמו גם על ההתייחסות שלו לכל מטופלת.
  • התמחות ספציפית – חשוב לדעת שלכל מקרה ולכל הריון יש לבחור את המטפל המתאים לפי המומחיות שלו. כך שאם מדובר על הריון בסיכון לדוגמה, יש לבחור מומחה אולטרסאונד הריון שמוגדר כמומחה להריון בסיכון. וכן על זו הדרך לפי אופי ההיריון ומאפיינים שקשורים אליו.
  • יחס וכבוד – הידע המקצועי הינו הכרחי, גם ההבנה המקצועית והיכולת להתמודד עם מצבים שונים, אך לצד אלו חשוב לכל אישה ליהנות מהתייחסות מכבדת ונעימה. רופא מומחה שרואה אותך כאישה הרה, בעלת רגשות, תקוות וגם כאבים, יתייחס אליך אחרת ואת תחושי את זה בכל ביקור ובכל בדיקה.
מומחה אולטרסאונד הריון

אילו שאלות כדאי לשאול את מומחה האולטרסאונד?

  • ראשית חשוב לקבל תוכנית מפורטת וברורה לגבי מועדים לביצוע הבדיקות הרצויות. את התוכנית הזו תוכלו לקבל כבר בתחילת ההיריון, ועל פי העיתויים המפורטים תוכלי לדעת מה עליך להתייצב לביצוע בדיקה.
  • שנית חשוב לברר לגבי פיענוח הבדיקות והדרך שלכם לקבל את התוצאות של הבדיקות ביעילות ובאופן מדויק. פעמים שהבדיקה מתבצעת על ידי טכנאית ועם התשובות יש לפנות אל הרופא, ופעמים הבדיקות מתבצעות על ידי הרופא. עליך לדעת מי מבצע כל בדיקה וכיצד את מקבלת את הפיענוח.
  • במקרים רבים הידע שלך הוא כוח. וזה אומר שאם את שואלת את השאלות הנכונות ואת מקבלת מידע ברור לגבי ממצאים כאלו ואחרים, את יודעת מה עליך לעשות וכיצד נכון לפעול על ההיריון ועל העובר.

הוסף תגובה