מוס שוקולד – מתכון מנצח!

מוס שוקולד הוא קינוח נהדר לאירוח, כי 1) הוא אסתטי להגשה, 2) כל אחד מקבל מנה אישית משלו, 3) אפשר ורצוי להכין אותו יום מראש ולא ברגע האחרון, 4) הכנה פשוטה יחסית עם מצרכים זמינים.
מומלץ להכין את המוס עם שוקולד מריר טוב המכיל 60%-70% קקאו.

  
מצרכים למוס שוקולד 
200 גרם שוקולד מריר חתוך לקוביות 
30 גרם חמאה לא מלוחה, חתוכה לקוביות 
2 כפות קפה נמס חזק (אפשר גם קפה נטול קפאין) 
1 קופסה שמנת מתוקה 38% שומן  
3 ביצים גדולות, מופרדות 
2 כפות סוכר

אופן הכנה 
1. מקציפים את השמנת המתוקה עם כף סוכר ומכניסים למקרר. 
2. מערבבים את השוקולד, החמאה והקפה בסיר קטן מעל על סיר מים חם, אבל לא רותח. יש לבחוש לעתים תכופות עד שהתערובת חלקה. מורידים מהאש ומניחים להתקרר עד שהשוקולד מתקרר לטמפרטורת הגוף. כדי לבדוק, אפשר למרוח קצת מתערובת השוקולד על השפה התחתונה כך שזה ירגיש מעט חמים, אך לא חם.
3. מפרידים את הביצים לחלמונים חלבונים. מקציפים את החלבונים בקערה בינונית עד שהקצף מתחיל להחזיק צורה. מוסיפים כף סוכר וממשיכים להקציף עד לקבלת קצף חזק. 
4. כאשר השוקולד הגיע לטמפרטורה הנכונה, מערבבים פנימה את החלמונים לתערובת אחידה. אסור לערבב את החלמונים כשהשוקלד חם מדי אחרת הם יתבשלו ואסור לחכות שהתערובת תהיה קרה מדי שכן אז החלבונים לא יתמזגו באחידות.
5. את שלב הערבוב של תערובת השוקולד, הקצפת והחלבונים יש לבצע בעדינות. מקפלים בעדינות כשליש מהקצפת לתוך תערובת השוקולד, אח"כ מקפלים פנימה את החלמונים ובסוף את שאר הקצפת. הערבוב חייב להיות עדין בקיפולים כדי לשמור על אווריריות המוס. 
6. מחלקים לקעריות הגשה ומכניסים למקרר למינימום שמונה שעות.

הכמויות מתאימות ל 5-8 מנות, תלוי בצלוחיות ההגשה. אפשר לקשט את ההגשה עם פטל חמוציות טריות בצירוף עלי נענע.

תהנו!

המיוחדים שלנו:

זר שוקולד

זרים מתוקים

הוסף תגובה