מיהו בודק שכר ולמה חשוב לשכור את שירותיו

מיהו בודק שכר ולמה חשוב לשכור את שירותיו

א מעט ארגונים ובתי עסק נאלצים להתמודד עם ביקורת של משרד העבודה או עם תביעות ותלונות לבין הדין לעבודה. הסיבה לכך היא או עובד או עובדת המתלוננים על התנהלות לקויה בשכר או בתנאים. משרד העבודה קיים בדיוק לשם מטרה זו, למנוע מפגיעה בשכרם של העובדים בין אם עובדי קבלן ובין אם עובדים רגילים. על מנת למנוע את הסיטואציה הלא נעימה הזאת חברות רבות שוכרות את שירותיו של בודק שכר מקצועי ובעל הסמכה שמביא לאפקטיביות רבה. ומיד גם תגלו מדוע. 

למה בודק שכר מוסמך יכול להקל עליכם

בודק שכר מוסמך הוא איש מקצוע בעל חשיבות גבוהה לארגון. בתפקידו יש כמה וכמה פעולות מרכזיות שהופכות את כל התנהלות הארגון להרבה יותר אפקטיבית ובעיקר מונעת עגמת נפש גם עבור העובדים, ובטח עבור המנהלים. בין פעולות אלו בעיקר:

  • בחינת הסכמי עבודה ואף מעבר מדוקדק על החוזים בין המעביד לעובד.
  • בדיקה של תלושי המשכורת.
  • בדיקת דוחות הנוכחות.
  • בחינת נתוני העבודה של הצוות על מנת לוודא שאלו מתאימים לנתונים על פי חוק.

את בדיקת הנתונים הללו חשוב לבצע אחת לתקופה ולא באופן חד פעמי על מנת גם לתקן תוך כדי תנועה, ולהתעדכן בהגבלות או בחדשות עדכניות. ביצוע של בחינה כזאת אחת לתקופה תביא להתנהלות אפקטיבית ותמנע תביעות גם אם בתום לוב מול בית הדין לעבודה. 

מי אחראי על דיווח התיקונים בתלושי השכר?

כאשר מדובר על הדוח עצמו, האחריות היא כמובן של אותו בודק שכר מוסמך ששכרתם לעבודה. בודק השכר לא שייך אל משרד העבודה וגם לא שייך אל הארגון שלכם. זהו למעשה איש מקצוע חיצוני המעניק לכם את מלוא המידע המתאים ואותו תוכלו להציג בפני גורמי חוק בירוקרטיים אחרים במידת הצורך. 

בודק שכר שאינו מטעם הארגון יכול לראות דברים שאתם פחות תצליחו לראות מתו הארגון. הוא מעניק לכם את הביקורת המלאה על התנהלות המעסיקים כלפי העובדה ברמת השכר, התנאים והזכויות ורצוי לקבל את המלצותיו ואת הערותיו לתיקון. 

כאשר אתם שוכרים את האנשים הנכונים המלווים אתכם מקצועית ואישית אתם ללא ספק בדרך הנכונה להצלחה. אנחנו מזמינים אתכם לקבל שירות אדיב, סבלני ומקצועי לצד מקצועיות ברמה גבוהה ולהימנע מעגמת נפש. כאשר יש לכם על מי לסמוך, הכל פשוט עובד טוב יותר. 

הוסף תגובה