מי אוהב שוקולד?

שוקולד זה ממכר?

יש אימרה בקרב השוקולייטרים (מייצרי השוקולד) שתשעה מכל עשרה אנשים אומרים שהם אוהבים שוקולד והעשירי הוא סתם שקרן!!  … נראה לי שהמספרים לא משקרים.

שוקולד מיוצר בעיקר מפולי קקאו מותססים וטחונים בשילוב עם סוכר להקניית טעמו המתוק וצירוף לציטין. השוקולד אכן משחרר אנדרופינים ולכן יוצר את תחושת ההתמכרות.

אנחנו מכירים כמה סוגי שוקולד שונים:

א. שוקולד מריר- לא מכיל רכיבי חלב בלבד . שוקולד זה דומה לשוקולד הראשוני מתקופת בני המאיה. המרכיב העיקרי שלו הוא מוצקי קקאו שחייב להיות מעל שליש מהרכיבים יחד עם סוכר לציטין ולפעמים וניל.  החלק של מוצק הקקאו הוא החלק היקר בתערובת ולכן ככל שהאחוז עולה הוא נחשב למשובח יותר ונדיר לרכישה.

 

ב. שוקולד חלב- השוקולד המוכר בותר והאהוב יותר עקב היותו מתוק יותר. בעיקרו מוצקי קקאו עם רכיבי חלב לציטין ווניל. נמס בקלות.

ג. שוקולד לבן- נחשב פחות איכותי כי חמאת הקקאו בו נמוכה מ- 30%.  אני מאלו שמאמינים שזה לא נחשב בהגדרת שוקולד אמיתי.

ד. שוקולד כהה- שחלוב של השוקולד המריר עם אבקת חלב .

אז פה כמובן נכנס הטעם האישי בבחירת השוקולד האהוב. זה כמו השאלה המפורסמת איזה קפה אתה מעדיף. יש המעדיפים קפה יותר מריר ויש כאלו המעדיפים יותר עדין , כאשר המשחק בשוקולד לגבי כמות המרירות היא אחוז מרכיב ההקקאו.

בארץ רוב השוקולייטרים מייבאים את השוקולד שלהם מחו"ל ועושים במרכז השוקולד שלהם רק את השלב האחרון של הכנת השוקולד שנקרא הטימפרור. זהו שלב שבו מחממים ומקררים את השוקולד להשגת מרקם קשיח ומבריק.  ניתן לבקר במספר מקומות כאלו לראות את עבודת הטמפרור ועשיית שוקולד כזו בבית בכלים פשוטים יותר.

 

www.sarina-chocolate.co.il

הוסף תגובה