מלגזות להשכרה בענף השינוע

מה אפשר לעשות עם רכבי משא לשינוע מטען למרחקים קצרים? מתי שוכרים מלגזות – ומתי קונים אותן?

כלי רכב ממונעים מסוימים יכולים לשמש לשינוע ולהעמסת ותובלת מטען. בניגוד למשאיות שבהן משתמשים על מנת להוביל את המטען למרחקים גדולים, כלי רכב אחרים מיועדים למרחקים קצרים. מלבד המרחק, מה שמיוחד ברכבי משא כמו מלגזות למשל הוא שניתן להפעיל אותם באמצעות זרועות שמוכנסות מתחת למטען.

מתי מעמיסים ומובילים מטען למרחקים קצרים?

העמסת ותובלת מטען למרחקים קצרים היא פעולה הרבה יותר שכיחה מכפי שנהוג לחשוב. בראש ובראשונה, זו פעולה שמייצגת את הבסיס של כל ענפי התעשייה והמסחר. בזכות האפשרות להעמיס ולהוביל מטען למרחקים קצרים, ניתן לתפעל מפעלי ייצור, סדנאות עבודה ומחסנים.

שנית, הציוד המכני ההנדסי שבו משתמשים כיום משולב גם במקומות פתוחים וגם במקומות סגורים. בעוד מלגזות חשמליות קטנות נפוצות ברמת ציוד למדפים במחסנים סגורים, כלי רכב גדולים משמשים לשינוע וגרירת רכבים ברחובות הערים.

מתי יש צורך בהשכרת מלגזות?

הבעיה היא שלפעמים יש צורך בהפעלת מלגזות לתקופות קצרות בלבד. זה למשל מה שקורה כאשר במפעלי ייצור זקוקים לכלי רכב ממונעים רק לפרויקט ספציפי, או כאשר יש תקלה בכלי הרכב הקיימים וצריך לחכות עד שיתקנו אותה. בנסיבות כאלה, משתלם יותר לשכור את כלי הרכב הממונעים המשמשים להעמסת ותובלת מטען למרחקים קצרים.

בחירה נכונה של ציוד מכני הנדסי

מלגזות ולמעשה כל סוג של ציוד מכני הנדסי בוחרים לפי אופי השימוש. ככל שמגדירים מוקדם יותר את אופי השימוש, כך מגדילים את הסיכוי למצוא כלי יעיל וחסכוני. לאחר הגדרת אופי השימוש, ניתן להשוות בין סוגים שונים של מלגזות למכירה או להשכרה גם לפי המפרט הטכני.

מה לומדים מהמפרט הטכני של הכלי?

המפרט הטכני המפורסם על ידי היצרן מתאר את יכולת ההעמסה של מלגזות. מלבד יכולת ההעמסה, המפרט כולל את סוג השליטה בזרועות ואת הדירוג ביחס לעומס המקסימאלי ומרכז הכובד הקדמי. גם אם לא מבררים מה כתוב במפרט, כדאי לדעת שהמידע הזה מופיע בשלט קטן, הקבוע לצד מושב הנהג.

היתרונות של מלגזות להשכרה

האפשרות של השכרה קורצת לבעלי עסקים, מחסנים, סדנאות ייצור ומפעלים. קודם כל, זה חוסך המון הוצאות בתפעול השוטף. במקום לשלם את המחיר המלא על כלי הרכב, שוכרים אותם בעלות הרבה יותר נמוכה.

מעבר לכך, השכרה היא דרך מעולה לנסות מלגזות חדשות ומשוכללות יותר מאלו שיש למפעל או לעסק. אם רוצים למשל להשוות בין סוגים שונים של ציוד מכני הנדסי, האפשרות של השכרה תהיה פחות או יותר הדרך היחידה לנסות אותם בזמן אמת ובנסיבות מציאותיות.

בין אם בוחרים לשכור או לקנות מלגזות, כדאי לעשות זאת מול גורם שבוחר בקפידה את החברות שמיוצגות על ידו בתחום השינוע.

הוסף תגובה