מסעדות כשרות- מיעוט לא מוכר

כל אחד בישראל מכיר את זה: חבורה של כמה אנשים רוצה לצאת למסעדה. בוחרים יום ושעה, ומתחילים לחפש מסעדה. בשלב זה מתגלה כי אחד מהאנשים או כמה מהם הם שומרי כשרות. או אז ניגלה לחברים החילונים פרק אפל ולא מוכר מחיי חבריהם הדתיים- סאגת החיפוש אחר מסעדה כשרה. יש כמובן, מסעדות כשרות לא מעטות במדינת ההלכה שבדרך שלנו, אך המבחר, כמובן, מוגבל יותר ממסעדות לא כשרות. הקהל שומר הכשרות נאלץ בדרך כלל ללכת לאותן מסעדות שוב ושוב, ומי ששואף לגוון ולהרחיב מעט את אופקיו הקולינריים אך מתעקש שלא לבשל גדי בחלב אימו, או בחלב של כל אימא אחרת, נזכר לא מעט באמרה כי הדרך לגן עדן רצופה בלובסטרים וקלמארי. בפעם הבאה כשאתם מסננים בתסכול שאין לאן לצאת בשבת תזכרו שמתוך כ-6000 המסעדות בישראל רק כחמישית הן מסעדות כשרות, ורוב הסיבה לכך היא שסגירת המקום בשבת היא תנאי לקבלת תעודת כשרות.

מסעדות כשרות ומוצלחות למרות הכול

העולם מלא באמונות חסרות כל ביסוס ומשוללות כל היגיון. ברגע זה בדיוק אני יכולה לחשוב על שתיים. אחת מהן גורסת כי מסעדות כשרות הן מעוז של התפשרות – האוכל, עד כמה שהוא טוב, לעולם לא ימצה את מלוא הפוטנציאל שלו בשל המגבלות. ככלות הכול, עד כמה טעים יכול להיות סופלה שוקולד ללא חלב? אז זהו, שאלוהים, מסתבר, לא הסתפק בהצבתנו על ארץ זבת חלב ודבש זו אלא גם סיפק לנו שפים מוכשרים וכשרים  לרוב כדי שננצל את כל הטוב הזה בדרך בה הוא התכוון. באזור המרכז בלבד ניתן למצוא מספר לא קטן של מסעדות כשרות ומוצלחות, מהן גם מספר לא מבוטל של מסעדות בשריות. הציבור שומר הכשרות, אשר סובל לא בצדק מסטיגמה של  כזה בעל הבנה פחותה בעולם המסעדנות והאוכל, הוא בעל אפשרויות רבות היום בכל הנוגע למסעדות, כמעט כמו חברו החילוני. הסוד, מסתבר, איננו בתעודת הכשרות או היעדרה, אלא ברמת המטבח. בין אם מדובר באוכל ביתי, אוכל טריפוליטאי, מרוקאי, אשכנזי, סושי, מסעדות דגים או מסעדות גורמה, המטבח הכשר מרים את ראשו ומפסיק את האפליה הקולינרית רבת השנים, משחרר את הבשר גלאט והחסה גוש קטיף ממכלאות ההשראה הדלוחה של שפים מפוחדים וחסרי כישרון, ומגיש לציבור שומר הכשרות את השכינה על צלחת.

מסעדות כשרות ברחבי העולם

ולסיום: תשמעו סוד קטן. גם מסעדות כשרות בעולם הן לא מצרך נדיר כל כך. כמובן, רובן של המסעדות בניכר יציעו לכם שרצים למכביר ללא בבושה, אבל ישנן גם כאלה העונות על כללי הכשרות. האינטרנט- שכנראה באמת אין פלח שוק שעוד לא התגלה בו- זיהה את מצוקתם של יהודים טובים ברחבי העולם וישנם כמה אתרים אשר מפרסמים רשימות ארוכות ומפורטות של מסעדות מומלצות העונות על כללי הכשרות ואפילו את דרכי ההגעה אליהן.

הוסף תגובה