מסעדות מומלצות בתל אביב

  • מסעדות הן לעיתים דבר חמקמק. לפני כשנתיים עמדתי ברחוב אבן גבירול בתל אביב מנסה לשחזר בראשי את הכתובת של המסעדה האיטלקית האהובה עלי. לפני שאכלתי שם חשבתי שרביולי זה מאכל שיש לו טעם אחיד פחות או יותר; יש מנות מוצלחות יותר, יש מנות מוצלחות פחות, יש את אלו שאתה קונה מתוך ציפייה לקבל מנה חדשה וטעמים לא מוכרים ויש את אלו שאתה מכיר את טעמן ומצפה לקבל את אותה המנה שכבר אכלת עשרות פעמים לפני. אבל אף פעם לא נהניתי לאכול רביולי כמו שנהניתי במסעדת "ארנסטו" – רביולי מבצק שמכינים במקום כמובן שניכר בו שהוא עשוי מחומרי גלם משובחים ומתהדר ברוטב שבן זוגי היה "מוכן לשלם הרבה כסף" כדי לרכוש את המתכון להכנתו. ולכן כשעמדנו ברחוב, בוהים בוייז ומבקשי ממנו שינחה אותנו אל ארנסטו ואל הרביולי המדהים שלנו, הבנו שנצטרך ללכת דרך ארוכה עד למסעדה. מכיוון שזאת היא אחת המסעדות המומלצות בתל אביב, לא חששנו מהדרך והתחלנו לצעוד לכיוון הרביולי המיוחל.
  • מתוך מבחר של מנות איטלקיות רבות ומגוונות בחרתי ברביולי ריקוטה ותרד (ריקוטה ותרד ברוטב רוזה) שהייתה מעולה. יש במקום גם ניוקי מעולה שנקרא 'ניוקי גרונגזולה' ומורכב מרוטב שמנת, גבינת גורגונזולה ופרמיג'נו. גם הדגים והבשר במסעדה  נהדרים לא פחות.
  • פחמימות הן דבר נפלא, לרובנו. אבל יש את אלו שעבורם עיכול הגלוטן הוא ספורט אתגרי, וחברתי (התימניה!) הלוקה בצליאק היא אחת מהם. כל ביקור במסעדה מחייב מילוי שאלון רפואי ועדיין הגעגוע לפסטה טובה לא נעלם (כמו גם הגעגוע לג'חנון). את "אמורה מיו" הכרנו כמובן קודם, אבל כשהיא גילתה שיש בתפריט מנות המתאימות למאותגרי קמח חיטה, לא הייתה מאושרת ממנה. כמעט כל מנה בתפריט ניתנת להמרה בפסטה המתאימה לחולי ציליאק. ב"אמורה מיו", אחת המסעדות המומלצות בתל אביב, סעדתי פעמים רבות ושתי המנות האהובות עלי הן: קרבונרה (ספגטי בשמנת, אווז מעושן וחלמון ביצה), וארבע גבינות (מוצרלה, רוטב עגניות, פרמז'ן, קשקבל ורוקפור). חוץ משתי המנות המצוינות הללו אני תמיד נהנית לחזור למסעדה כי לשמחתי אפשר ליהינות שם מכוס קיאנטי, יין איטלקי שמִשום מה אני מתקשה למצוא במקומות אחרים.

מי שאוהב אלכוהול יישמח לבקר גם ב"פורטר ובניו", אחת המסעדות בתל אביב, שממוקמת ברחוב הארבעה. שם מחזיקים במגוון רחב מאוד של משקאות אלכוהולים ברמות חוזק שונות וממדינות שונות. אפשר גם למצוא אצלם בירות ישראליות מצוינות (כמו אלכסנדר, מלכה ובזלת) שלא ניתן למצוא בכל מקום, וחבל שכך. את המשקאות המגוונים של המסעדה אפשר ללוות בפלטת גבינות מצוינת, המבורגר שמגיע עם תוספת לבחירה, או במחבת פירות ים.

כשאנחנו באנו לביקור באחד המסעדות הכי טובות בתל אביב, הגישו לנו גם פאקורס שהיה אחד מהטובים שאכלתי. אם ישנה התלבטות באשר לשילוב האלכוהול הנכון עם המנה המוזמנת כדאי להתייעץ. אנחנו טעמנו שני סוגי אלכוהול ובחרנו בסופו של דבר בפילזנר הצ'כית ובקילקני האירית, שתיהן קלילות יחסית (4.4% אלכוהול ו4.3% אלכוהול בהתאמה). המנה שהוזמנה הייתה רוסטביף רומסקו, רצועות בשר דקיקות ומדהימות שנימוחות בפה. בכל המסעדות שציינתי כאן השירות היה מצוין. אמנם למסעדה באים כדי לאכול אבל צוות טוב ויעיל גורם לך לצאת מחויך ולתכנן את הביקור הבא שלך במקום.

 

הוסף תגובה