מסעדות סושי מוצלחות בישראל

ההצלחה הגדולה של מסעדות סושי

נראה כי מסעדות סושי נהנות מהצלחה עצומה במדינות המערב, ובפרט במדינה כמו ישראל. מדובר בתופעה יוצאת דופן למדי, שכן החך הישראלי לא רגיל תמיד אל טעמים חדשים. אולם מסעדות סושי מציעות לסועד הישראלי את המאכל שנחשב לאחד מהטעימים ביותר בעולם, הלא הוא הסושי.

אז מה בעצם מסעדות סושי מציעות לנו? מהו אותו סושי בכלל? המשמעות של סושי, תתפלאו לגלות, היא "אורז מתובל בחומץ", אולם סושי הוא כמובן יותר מזה וכולל בתוכו גם דג וירקות. מסעדות סושי בארץ מציעות גם אופציות נוספות של סושי כגון מאכלי סושי צמחוניים, למי שנמנע מאכילת דגים מסיבות בריאותיות או אידיאולוגיות- וכך מסעדות סושי מתאימות לכולם!

איזה סוגי סושי יש?

מסעדות סושי, אשר מכבדות את עצמן, מציעות כמובן סוגים שונים של סושי. בכל מסעדות סושי יש את אותם סוגי סושי, כאשר מגוון הדגים והטעמים עצמם משתנה כמובן.
הרכיב הבסיסי של מסעדות סושי הוא כמובן הסושי הקלאסי, או ביפנית סושי מאקי – דג או ירקות אשר מגולגלים בתוך אורז, כאשר אצה עוטפת אותם. גם בתחום זה, מסעדות סושי מחלקות את הסושי מאקי לשני סוגים – פוטומאקי והוסומאקי. סושי וטומאקי הוא הסושי העבה יותר ואילו הוסומאקי הוא הדק יותר.

אבל מסעדות סושי אינן מציעות רק סושי מאקי, וקיימים עוד סוגי סושי אשר ניתן למצוא בכל מסעדות סושי טובות ואיכותיות: לחובבי האצות, מסעדות סושי מציעות את הסושי טמאקי. זהו סוג של סושי אשר מורכב מאותם רכיבים של סושי מאקי, אולם כאן הוא מגולגל בצורת קונוס, לעומת הסושי מאקי שעטוף בצורת רול. המשמעות של צורת הקונוס היא שלאצה של הסושי יש דומיננטיות גדולה יותר בטעם ובמבנה של הסושי.

לעומת זאת, מסעדות סושי גם מציעות את האופציה ההפוכה – למי שמעוניין לצמצם את הטעם של האצות על חשבון האורז, הדג והירקות. סושי זה נקרא סושי ניגרי. בתוך מסעדות סושי רבות בארץ נהוג לקרוא לסושי זה "סושי הפוך", על מנת להקל את ההבנה של הסועד הישראלי, והאמת היא כי מסעדות סושי מדייקות, שכן סושי ניגירי הוא בעצם היפוכו של הסושי מאקי – כאן מדובר בערימת אורז קטנה אשר דג מסוים עוטף אותה, כאשר אין כלל אצה במנה. מנה זו של סושי מוגשת ע"י מסעדות סושי, לכל מי שמאד אוהב את האורז והדגים, אך מעדיף לוותר על עניין האצות.

היתרונות של מסעדות סושי

מסעדות סושי מציעות לנו את אחד מהמאכלים הבריאים ביותר שיש. סושי, בניגוד לסוגי מזון רבים אחרים, הוא מזון בריא יחסית. חישבו על הרכיבים אשר מוגשים בתוך מסעדות סושי – אורז, דג, אצות, וקצת ירקות וממרחים (בעיקר אבוקדו). העובדה כי הסושי הוא למעשה נא – כלומר לא נעשית בו שום עבודה של טיגון, הופכת אותו למאכל בריא מאד – בדג יש חלבונים רבים, והאצות והירקות מכילים ויטמינים והאורז מכיל מנות קטנות של פחמימות שחיוניות לגוף.

בנוסף לכך, יתרון נוסף של מסעדות סושי הוא החיבור אל התרבות היפנית, ותרבות המזרח בכלל – אנשים רבים אוהבים ללכת אל מסעדות סושי בעיקר כדי לספוג אווירה שונה ו"אחרת". תרבות המזרח, אשר נספגת גם בתוך מסעדות סושי אותנטיות בארץ, נותנת אווירה שונה, אשר אנחנו מחפשים לעיתים קרובות.
אם אנחנו מתכננים טיול תיירותי או עסקי אל יפן – מדינה אשר שופעת מן הסתם במגוון עצום של מסעדות סושי – נוכל ליהנות מהטעם שמרגיש לנו, באופן מפתיע, מאד ביתי ומוכר

הוסף תגובה