מרגשות לאינטרסים / רגשות מעכבים – אינטרסים מקדמים

רגשות – מצב של חוויה

  

לחוות רגשות הוא להיות במצב של חוויה ולא במצב של פעולה. רגש הוא שיקוף של עמדות, תחושות, אמונות, פחדים, חששות, פגיעויות ושיפוטיות של המציאות.

רגש הוא סוג של תיאור מצב מורכב ומסובך שאינו מקדם אותנו לשום מקום אלא רק משקף את המצב. הוא אינו מוביל לשינוי – להיפך, הוא מביא לתקיעות, להישארות בדיוק באותו המקום ו"לטחינת מים" במקום להביא לפתרון של מצב או בעיה. 

 

אינטרסים – מצב של פעולה

 

 

 

אינטרסים הם תוכנית פעולה שמביאה לעשייה, מאמץ ותוצאות. אינטרסים הוא ביטוי לרצונות, מטרות, צרכים ואמצעים טכניים שלהם אנו זקוקים או רוצים.

אינטרסים דוחפים לפעולה, לעשייה ולמאמץ במטרה להגשים את אותם אינטרסים מבלי שאנו מערבים בפעולה הזו רגשות, חששות, פחדים, שיפוטיות או עמדות מוקדמות.

 

 

 

רגשות יוצרים סיבוך, מורכבות, תקיעות, רגישות ובלבול

 

 

רגש נתפס כדבר אוטנטי, טוב וחיובי. אך לאמיתו של דבר, רגשות בעיקר מוסיפים לחיינו בלבול, פחד, חדש, תקיעות, רגישות, פגיעות וחוסר הבנה אמיתי של המתרחש.

למעשה, רגשות מנתקים אותנו מהמציאות הפשוטה ולוקחים אותנו למקום אחר בו אנו יותר חלשים, חשופים, מבולבלים וחוששים. זו הסיבה מדוע אנשים רגשניים או רגשיים מאוד הם בדרך כלל אנשים שסובלים ותקועים יותר מכל אוכלוסיה אחרת בכל תחום שהוא – בעיות במערכות יחסים זוגיות, בעיות בהתקדמות מקצועית, מחלות שונות ודכאונות. 

    

 

 

   

 

 

אינטרסים יוצרים פשטות, פעולה, בהירות ונחישות    

 

 

אינטרסים לעומת זאת, יוצרים פשטות, מוסיפים בהירות לחיינו ומאפשרים לנו לפעול ללא רגישות, ללא רגשות מעכבים, ללא פחדים – פשוט מתוך הבנת המשימה שעומדת בפנינו והבנת חובתנו לממש אותה.

אינטרסים מאפשרים לנו לפעול ללא עכבות, מחשבות, הרהורים, לבטים וחששות. הם מוסיפים לחיינו דחף, ביטחון, נחישות ומהירות והם מקדמים אותנו בכל תחומי החיים – בצד המקצועי, הזוגי והמעשי של החיים. אנשים שפועלים לפי מפת האינטרסים האמיתית שלהם הם אנשים מצליחים, אופטימיים, משוחררים וקלילים שאינם סובלים מתקיעות, דיכאון או בלבול בחייהם. 

 

 

 

 

וטיפ לסיום: אם אתם תקועים בחיים שלכם זה רק בגלל שאתם מאפשרים לרגש לנהל אותכם במקום לפעול לפי מפת האינטרסים שלכם.

הוסף תגובה