מרק ירקות מחזק עצמות וכל מילה נוספת מיותרת

"אז מה באמת נשים רוצות מאיתנו?". לכאורה זה פשוט- חום. מישהו להתכרבל איתו בלילות הקרים, כזה שיודע להכין להן מרק בסופו של יום מתיש. כך בדיוק השגתי את אשתי…

 זה היה לפני 10 שנים- ולמרות שנראה שהלילות (והימים) הקרים הולכים ונעשים נדירים יותר ויותר, עניין המרק החם הפך לטקס משפחתי.

אז עכשיו, על סף החורף, תקשיבו גברים, זה הזמן להכין לה מרק. ואיפה יש את המרק המושלם? ובכן, כל אוהב אוכל כמוני יוכל להעיד שלמעשה , אין כזה דבר. יש יותר ממרק מושלם אחד, וחלק מהכיף הוא הגיוון במתכוני המרק. החוכמה היא לעלות על סטוק שלם כזה של מרקים מושלמים, כך שלמרות הניסוי לא תהיה תעייה ולא יבוזבז זמן יקר על חיפוש מתכון חדש בכל פעם. במקרה כזה, מניסיון, העדפנו לפעמים לדבוק במתכון אחד חורף שלם.

אז מה אפשר לעשות? כמו שמדובר במוסך, צריך למצוא מקור שסומכים עליו.  

לאחרונה עליתי על אוצר של עשרות מתכוני מרקים, ודווקא לא חבוי כל כך, אחרי שקראתי המלצה בבלוג. הבלוגר סיפר בהתלהבות שלמרקים שגורמים למשפחה שלו להתגעגע לחורף הינם מתכוני המרקים של השף הלבן.

ובאמת, יש שם כמה מרקים שנתגלו כתוצרים של מומחיות גדולה אפילו משלי, מרקי מלכים (למעשה המתכונים שם מגיעים מכמה מוחות שונים, ביניהם מתכונים שהעלו גם כמה גולשות וגולשים מוכשרים).

הרשימה כוללת מגוון עצום, משהו כמו מרק לכל יום מימות השנה. ניסיתי כמה מהמסורתיים וגם כאלה שמפתיעים בשילובים שלא הייתם חושבים עליהם, ובשני המקרים שלושת הדברים החשובים להצלחת המרק- שילוב המרכיבים, המינון והתזמון- מתוקתקים ביותר.

אתם מכירים את העניין הזה עם מרק, שאו שהוא יוצא דליל מדי או שהופכים אותו אוטומאטית למוקרם? אז במתכוני המרקים האלה כל מרק שהכנתי יצא קטיפתי וסמיך במרקם, בלי שום קשר לתוספות עתירות קלוריות.

ההמלצה שלי היא להתחיל מההתחלה – ולהתקדם משם. הגספצ'ו עגבניות וקשקבל מוגש קר, ומתאים לימי סתיו שהם בעצם ימי קיץ שנמתחו לחודשים האלה של השנה. כך אפשר גם להרגיש שהחורף בפתח וגם להנות מטעם שהוא עשיר קליל בבת אחת, מלא ניחוח ומרענן.

 עוד מרקים מדהימים וזכירים במיוחד שניסינו הם מקטגוריית החמים-  מרק כרובית כרישה וברוקולי עם קרוטונים וקולאז' צ'דר- מתכון גאוני, נימוח בפה וסופר בריא.  מרק ירקות שמוגדר בתור מחזק עצמות הוא מתכון מסורתי נפלא, ורק השם שלו מעיד על היתרון הנוסף שלו.

מרק קרם כרישה, תפוחי אדמה וטימין עילף אותנו מרב תענוג בסופו של יום, מחמם בטן ולב. מרק הפלפלים והאורגנו מוקרם – בסכנה גבוהה להתמכרות. מרק חצילים עם רוקפור וברי – הכנו כל השבוע האחרון – מתואר בתור המרק הכי טרנדי במסעדות השנה (אבל עדיף להכין אותו בבית וליהנות ממנו בכמות בלתי מוגבלת).

ועוד מתכון- שהגישה גולשת שהיינו מצרפים למשפחה שלנו על תקן שף – מרק ירקות איטלקי עשיר ובריא. תודה לך פזושש!

הוסף תגובה