משחקי המחשב המועדפים על הילדים

כל הילדים אוהבים לשחק לא משנה במה,, יש ילדים שיעדיפו משחקי חוץ עם חברים וכדור, ישנם כאלו שיעדיפו לשחק במתקני שעשועים, יש ילדים שיעדיפו משחקי קופסה וחשיבה ויש ילדים שיעדיפו משחקי מחשב. התפקיד שלנו כהורים הוא לשמור על הילדים שלנו, לא לתת לילד לשחק בכל משחק, אם הוא אלים או מפחיד מדי למשל, תפקידנו הוא לדאוג שהילד גם נהנה וגם למד מהמשחק דפוס עניין על החיים או תהליך חשיבה כלשהו שיוביל לתוצאות עתידניות.

שלושת סוגי משחקים המועדפים ביותר על הילדים הם:

הראשונים הם משחקי המבוך, לנו כילדים הם זכורים כמשחקי הפקמן, אולם היום המשחקים הללו יותר מפותחים, שכן יש בהם עלילה שמלמדת על תעשיה מסוימת או על סיפור עם שלל חידות שנותנות ערך מוסף לילד ומלמדות אותו על דבר שאינו ידע קודם לכן.

השניים הם משחקי הבועות, משחק זה הוא לא מלמד על משהו חדש, אולם הוא עוסק בחוויה לילד ונותן לו תחושה כיפית וטובה בעת המשחק, אם אתם כהורים חוששים שהילד משחק בבאבלס באתרים לא טובים אשר ישפיעו עליו לרעה, תחילה יש לבדוק אם האתר חינוכי המיועד לילדים. כך תוכלו כהורים ליהנות גם אתם השקט נפשי שהילד משחק במשחק שאהוב עליו, כאשר הוא אינו פוגע בו בצורה כלשהי ובאתר המתאים לגילו.

האחרונים הם משחקי הלמידה באמצעות הפאזלים, משחקי הרכבה למעשה. ישנם המון משחקי פאזלים טובים ברשת, אולם רק צריך לחפש את הטובים ביותר אשר יחנכו את הילד ויעשירו אותו בלמידה על סוגי חיות, גיאוגרפיה, תרבות ומדע. כמובן שהם טובים גם להתפתחות השכלית של הילד, בכך שהם תורמים לו להבנה מהירה- יכולת קליטת המידע והשילוב יחד עם חיבור של עצם לעצם היוצר תמונה וכמובן גם משחקי פאזלים קצת יותר מורכבים, בשילוב חידות שיתנו לילד את החלק החסר בעת שהוא פותר תשובה נכונה לשאלה שנשאל, או לחידה שהוא אמור לפתור נכונה.

ישנם משחקי מחשב שאנו חושבים שהם טובים אבל הם נמצאים באתרים לא חינוכיים לילד או שאינם מתאימים לו, לכן יש קודם כל לבדוק את האתר, איך ניתן לבדוק אותו?

אם יש לו רק משחקי ילדים הולמים, ללא הקשר מיני או מסיט, אפשר לראות זאת גם לפי העיצוב של האתר, אם הוא תואם לילדים או למבוגרים. ניתן לראות לפי שלל המשחקים המוצאים באתר, אם יש לו עוד משחקים לילדים או מגוון משחקים לכל הגילאים. דבר שלא כל הורה יסכים לו שכן ישנם משחקים לא מתאימים לגילו.

הוסף תגובה