מתי כבר …? מכירים?

כדי לבנות תדמית חיובית קודם כל עלינו להתייחס בכבוד כלפי הזולת – זה יעזור למודעות שלנו כלפי עצמינו, לשיפור השליטה העצמית ולבניית נוכחות וביטחון ביחס לסביבה. גם שפת הגוף שלנו חשובה מאוד כי היא יוצרת רושם ראשוני. אבל הכי חשוב – אם נרגיש טוב עם עצמנו הסביבה תבחין ותעריך.
 
1/11/2008

 

 

    תדמית היא בעצם דימוי אדם או ארגון המצטיירת בעיני האחר, או הרושם שאדם עושה על המתבונן בו. הדימוי במהותו הוא אינסטינקט, והרושם שאחרים מקבלים הוא תוצאה של כל מיני סימנים חיצוניים כמו לבוש, דיבור ושפת הגוף שהאדם מקרין. התדמית יכולה להיות זהה לדמות אותה היא משקפת, אך בימינו לעתים קרובות יש פער ביניהן עקב נטייתם של אנשים לעסוק בעיצוב התדמית וביצירת הרושם אותו הם מבקשים להציג בפני אחרים, כאשר המטרה היא ליצור רושם חיובי ולהעביר את המסר בצורה אפקטיבית.

 

זה מתחיל ממודעות עצמית
שליטה בתדמית האישית היא קודם כל מודעות לעצמך ולגוף שלך. במילים אחרות, הזהות העצמית שלנו נבנית על ידי הסובבים אותנו. לפיכך, כדי שנוכל לבנות תדמית חיובית ולהרגיש נוח עם עצמנו עלינו להתייחס בכבוד לאחרים ולדאוג שגם הם ירגישו בנוח בנוכחותנו, דבר שאנו הישראלים חוטאים בו: אנו מפגינים חוסר כבוד אחד כלפי השני אם ברחוב, בכביש, במשפחה, בין חברים, כלפי מבוגרים, בבתי הספר, בתור לבנק או לקופת חולים. תמיד נרצה לקבל יחס הוגן ומכובד, אך האם אנו בודקים את עצמנו? האם אנו לא עושים את זה לאחרים?

עבודה על התדמית האישית שלך היא בעצם עבודה על המודעות שלך לעצמך, על שליטה עצמית ועל בניית בטחון ונוכחות ביחס לסביבתך. כל אלה מתחילים מהדברים הקטנים והפשוטים כמו: חיוך, מענה לטלפון וברכת בוקר טוב, מתן תשומת לב למתדלק בתחנת הדלק או לירקן השכונתי. תדמית חיובית תביא אותו למיצוי גבוה יותר, סיפוק, עמידה מול אתגרים, איכות חיים גבוהה יותר עם הרבה פחות מתח וכעסים, סביבה נוחה ובריאה יותר, והחשוב מכל – אושר.  

רושם ראשוני תלוי בשפת גוף
הרושם שאנו מותירים בסביבתנו הוא זה שיקבע מי אנחנו וכיצד יתייחסו אלינו. לכן, נוכחות שמלווה בקור רוח ובאדישות תוביל לבידוד חברתי, ואילו אדם שיודע להשרות נינוחות ואנרגיה חיובית על סביבתו יזכה באמפטיה ובקבלה. רובנו לא מודעים לאנרגיה שאנו יוצרים סביבנו, אבל כולנו נמשכים לאנשים שיודעים לעורר בנו הרגשה טובה.
שפת הגוף חשובה מאוד כי היא בונה את הרושם הראשוני ואת הנוכחות שלך, היא בעצם הדבר הראשון שנתקלים בו ועל פיו החברה שופטת אתנו. אם ניכנס לחדר שפופים ונבוכים כשאנו מפגינים חוסר ביטחון כך יתפסו אותנו, אך אם נכנס זקופים בעלי ביטחון ונכריז שלום לכולם בכניסתנו – נסב את תשומת לב הנוכחים וניתפס בצורה חיובית וטובה, דבר המזמין אנשים וגורם להם לרצות להיות בחברתנו, להקשיב לנו. כך נוכל להבליט כריזמה ומנהיגות. 

מתי בפעם האחרונה עשיתם מעשה טוב למען אחרים?

כלי התדמית יכול לעזור לנו ליצור חותמת אישית שהיא בלתי נשכחת וייחודית. כלומר, אם נדע לבנות את עצמנו באופן שיוערך על ידי סביבתנו, נרגיש טוב עם עצמנו ונשיג שינוי חיובי בחיינו.

מתי בפעם האחרונה שאלתם את עצמכם?

האם אתם מתחילים את היום בחיוך ומסתכלים על החיים בצורה חיובית?
מה אתם מקרינים לסביבתכם ואילו תגובות אתם מקבלים חזרה?
האם אני מסוגל להתעלות על עצמי ביום רע ולהפוך אותו ליום טוב?
קבלתם תגובות חיוביות? כיצד הגבתם? כיצד תנצלו אותן לבניית ביטחונכם האישי?
האם אתם חיים בהרגשה שאתם מסוגלים ליותר אך השלמתם עם מקומכם בחיים? 
או האם אתם חובקים הצלחה ומרגישים טוב ביחס לעצמכם ולסביבתכם?
האם הייתם רוצים לבנות נוכחות חזקה יותר ולהותיר רושם רב יותר על סביבתכם?
כיצד אתם מתנהגים כלפי מבוגרים? מתי בפעם האחרונה עשיתם מעשה טוב למען אחרים?

תהיות אלה ואחרות פונות לאנשי עסקים, לאנשי ציבור ולפוליטיקאים, שמעוניינים לשדרג את הופעתם ואת נוכחותם ולהעביר מסר חזק יותר לציבור. מצד שני, גם בני נוער, פנויים ופנויות ומחפשי עבודה זקוקים לרושם ותחושת הביטחון ביחס לסביבתם. אם רק נרצה, נוכל לשלוט במה שאנו מקרינים לסביבתנו ולבנות דימוי טוב יותר לעצמנו.
העיסוק בתדמית נוגע כמעט בכל פן בחיינו, אם נביט סביבנו נבין שהכוח לשנות טמון בנו וברצון שלנו להקרין הצלחה וסיפוק בכל עת.

הכותב הוא יועץ תדמית .
בעל חברת  MPRיחסי ציבור יעוץ תדמית ותקשורת
Martonpr1@gmail.com

הוסף תגובה