מתי נפנה למומחה פוריות?

מתי נפנה למומחה פוריות?

מנסים להיכנס להריון ולא מצליחים? אולי כדאי שתשקלו לפנות למומחה פוריות. במאמר זה ננסה להסביר לכם מתי מגיע השלב שבו מומלץ לפנות למומחה בתחום

מנסים להיכנס להריון ללא הצלחה? אולי זה הזמן לפנות למוחה פוריות

כדאי לפנות אל מומחה פוריות אחרי לפחות 9 חודשים שבהם לא מצליחים להיכנס להריון, כדי לקבל מידע כללי או אם מרגישים לחץ. בנוסף, ניתן להתייעץ עמו גם על רקע מצבים רפואיים שונים וחשוב לדעת איך לבחור איש מקצוע אמין

פוריות היא עניין מורכב

פוריות היא עניין מורכב ודינאמי שגם משתנה עם הגיל ומושפע משורה ארוכה של נסיבות גנטיות, פיזיולוגיות או אחרות. עם זאת, ניתן כיום לרכז את הטיפול בנושא תחת קורת גג אחת ולפנות אל מומחה שמתעסק בזה. לאחר מכן, אפשר גם להמשיך את המעקב אחר הפוריות ולהתייעץ עם המומחה בכל מקרה של דילמה או התלבטות. השאלה המתבקשת היא מתי פונים למומחה כזה ומה בעצם התפקיד שלו.

אחרי 9 חודשים שבהם לא נכנסים להריון

הטעות הנפוצה קובעת שכבר אחרי חצי שנה של ניסיון להיכנס להריון צריך לפנות למומחה פוריות. הרבה גברים ונשים מנסים להיכנס להריון בתקופה כזו, בעוד הסטטיסטיקה מדברת על אחוזי הצלחה של בערך 50% בלבד. אז אם אחרי חצי שנה עדיין לא נכנסים להריון, אין באמת סיבה להיבהל. מנגד, אחרי תקופה של 9 חודשים בהחלט יכולה להיות סיבה טובה להתייעץ עם מומחה בתחום.

מומחה פוריות יעזור לכם להבין דבר ראשון אם המצב שלכם מוגדר כ"אי פריון"

האמת היא שפנייה אל מומחה פוריות לא בהכרח קשורה רק לשאלה האם ההריון נקלט או לא. יותר ויותר נשים וגם גברים מבינים כיום את היתרונות של התייעצות עם בעלי מקצוע מן הסוג הזה, כמו למשל כדי להבין מהו אי פיריון ואיפה הוא פוגש אותם. ככל שיודעים יותר על מצבים שונים של אי פיריון, כך מקטינים את הסיכון לדאגות.

כאשר מרגישים לחץ וסטרס

ההמלצה הגורפת של מומחה פוריות היא להישאר כמה שיותר רגועים. עם זאת, מדובר על המלצה שאפשר להבין בקלות – אבל הרבה יותר קשה ליישם כי המתנה למצב של הריון מערערת את התא המשפחתי. הפתרון במקרים כאלה יכול להיות פנייה אל מומחה פוריות שהתפקיד שלו הוא לבחון לעומק את הנסיבות האובייקטיביות של כל מקרה ומקרה לגופו. לאחר התייעצות עם המומחה, התחושה היא של שיפור בביטחון העצמי וירידה בלחץ.

מומלץ לפנות לרופא פוריות החל מגיל 35 אצל נשים וניסיונות של חצי שנה

על אף האמור לעיל, נשים מעל גיל 35 שמנסות להיכנס להריון ולא מצליחות אחרי תקופה של חצי שנה בהחלט יכולות וצריכות לפנות אל מומחה פוריות. נכון שההמלצה היא לחכות לפחות 9 חודשים, אבל בגילאים של 35 ומעלה רצוי לערב את המומחה מוקדם יותר. הסיבה לכך היא שבגילאים אלו, התפקיד של המומחה חשוב לא רק על מנת לעזור לאישה להיכנס להריון – אלא גם לוודא שאין מגבלות או בעיות רפואיות שעלולות להשפיע עליה.

במקרים של מצבים רפואיים מאתגרים

כמובן שהתייעצות עם מומחה פוריות רלוונטית גם על רקע כל סוג של מצב רפואי מאתגר. זה כולל למשל מחזורי ווסת יחסית מרוחקים, בעקבות ניתוחי בטן או אחרי דלקות באגן. כמו כן, כמעט כל בעיה גינקולוגית מחייבת התייעצות עם מומחה ואפשר לפנות אל איש המקצוע הרלוונטי עוד תוך כדי ההתמודדות עצמה.

במצבים רפואיים המשפיעים על איכות הזרע

הצד השני של המתרס מתאר את ההשפעה של הגבר בתהליך על אחוזי ההצלחה להיכנס להריון. אם לדוגמא קיימים מצבים רפואיים שמשפיעים על איכות הזרע, כמו למשל אחרי ניתוח אשך טמיר בילדות או וריקוצלה, כדאי להתייעץ עם מומחה פוריות ולהגיע אליו יחד. בכל אחד מהמצבים האלה, הדגש הוא על בחירת אנשי מקצוע אמינים עם ניסיון.

הוסף תגובה