מתקני עולם / בחנו את עצמכם – האם אתם מתקני עולם או מקבלי עולם?

מתקני עולם

 

מתקני עולם הם אנשים אידיאליסטים שאינם מרוצים מהמציאות, אינם מקבלים את המציאות וסבורים שיש לתקן אותה ולהביא אותה למקום אחר, טוב, מתוקן, נכון יותר.

 

מתקני עולם הם אנשים שבדרך כלל ממנים את עצמם לתפקיד "מתקן עולם" ומנסים, כל אחד בדרכו, לגרום לכך שהעולם יהיה טוב יותר. מתוך האחריות והתפקיד שאליו הם נכנסים מרצונם ועל דעת עצמם – הם מוצאים את עצמם שוב ושוב בקונפליקטים ובמאבקים לא פשוטים ולעיתים אף מרים ומתסכלים עם המציאות, עם אנשים ש"מעצבנים" אותם ועם דברים שקורים לא כפי שהם רצו שיקרו או סבורים שצריך שיקרו.

 

 

 

לחץ, עצבים, מלחמה, כפייתיות, אכזבה ומרירות

 

מתקן עולם הוא ביסודו אדם לחוץ, עצבני, כפייתי ומאוכזב – כי הוא כל הזמן נלחם בעולם שבו הוא חי. הוא אינו מוכן לקבל את ההנחה הבסיסית והיסודית ביותר של המציאות, שבסופו של דבר עולם כמנהגו נוהג, אלא הוא מנסה לתקן את העולם הפגום ומרובה העוולות בו אנו חיים.

 

מתקן עולם הוא אדם שנלחם בעולם ובמציאות. הוא רואה את הפגמים ונזעק כדי לתקן אותם. לשם כך הוא מוכן להקריב את הנפש שלו, את הבריאות שלו, את הזמן שלו, את הנכסים שלו ובמקרים קיצוניים גם את חייו. אגב, מרבית מתקני העולם המפורסמים והידועים ביותר (כמו למשל סוקרטס, נלסון מנדלה, מרתין לותר קינג, מהאטמה גנדי וכיו"ב) נאסרו, הומתו, נרצחו או נשחטו על ידי החברה.

 

 

 

מקבלי עולם

 

מקבלי עולם הם בראש ובראשונה אנשים שהחליטו לקבל את המציאות, להשלים עם העולם, להתפייס עם הנסיבות ולהסכים לדרכם של בריות. אלה אנשים שמאמינים במשפט "ברומא היה רומאי", שפירושו המעשי הוא: התאם את עצמך למקום בו אתה חי ואל תנסה להתאים את המקום שבו אתה חי אליך או אל הסטנדרטים הפרטיים שלך.

 

באופן טבעי וצפוי, מקבלי עולם הם אנשים רגועים ונינוחים יותר, משום שהם אינם "מזועזעים" מכל דבר שקורה, הם אינם נלחמים ונאבקים בכל עוול ובכל פגם, הם אינם מנסים לתקן את כל העולם – הם פשוט בוחרים לחיות, להינות, לקחת את מה שיש ולא לבכות על מה שאין, לראות את היש ואת היפה ולא את החסר או הפגום.

 

קבלה, חופש, זרימה, קלילות, הומור ושייכות

מקבלי עולם הם אנשים משתייכים ושייכים. הם אינם נגד המקום בו הם חיים, נגד המדינה בה הם מתגוררים, נגד העולם, נגד הגורל. להיפך – הם בעד, הם מקבלים את המציאות ואת הנסיבות, ולכן גם הם שייכים בקלות ומשתייכים בשמחה.

 

במקום ביקורת הם משתמשים בהומור, במקום הזדעזעות ממה שקורה הם משתמשים בקלילות, במקום לחנך אחרים הם מעניקים חופש לאחר. הם אינם במלחמה כי הם מפוייסים עם המציאות הפגומה, הבעייתית והלא מושלמת הקיימת.

 

וטיפ לסיום: מקבלי עולם חיים טוב יותר ממתקני עולם כי הם אינם אחוזים בחרדה יומיומית והם אינם עסוקים בביקורת ובתסכול כפייתי. מתקני עולם רגילים להיות "נגד" ואילו מקבלי עולם הם הרבה יותר "בעד". לעיתים קרובות, מתקני עולם הם אנשים שפשוט לא מקבלים את עצמם. ואילו מקבלי עולם הם אנשים שמפוייסים בראש ובראשונה עם עצמם, את מגבלותיהם, עם אופיים ועם החיים שלהם.

 

 

הוסף תגובה