ניהול בתים משותפים בצור היעילה

ניהול ועד בית משותף הינו נושא כאוב עבור רבים בארץ. ויכוחים הנוגעים לאופי הטיפול בבניין, בעית גבייה משכנים מסויימים או חשד לאי סדרים כספיים של הנהלת הועד גורם לא פעם למריבות בין שכנים, סיכסוכים רבים וברמבית המיקרים לפגיעה במראה הבניין והזנחה שלו לתקופות ארוכות.

את כל אלו ניתן למנוע על ידי שכירת שירותי חברה המספקת שירותי ניהול בתים משותפים בקריות, בחיפה או בכל אזור או עיר שבה הבניין שלכם נימצא.

מהו ניהול בתים משותפים?

ניהול בתים משותפים עוסק כשמו כן הוא בניהול של בתים משותפים שאינם מסתדרים בניהול הבניין בעצמם או שאינם עושים זאת כראוי.

חברת ניהול בתים משותפים מתמקדת במספר נקודות מפתח הקשורות לניהול כל בניין:

גבייה

גביית תשלומים מדיירי הבניים תמיד מצריכה אירגון ימי גבייה, טיפול בשיקים שחזרו או בדיירים שאינם מעוניינם לשלם. חברה חיצונית המטפלת בכך דואגת לרכז את הגבייה בצורה מסודרת כולל טיפול בחייבים בתשלום- גם רטרואקטיבית ולמעשה לדאוג לתקציב נכון ותזרים מזומנים בריא לבניין.

עבודה

ניהול בניין דורש ניקיון הבניין בימים ושעות קבועים, עבודות גינון מקצועיות וצוות טכני שייתן מענה לכל בעיה בבניין ממנורה שרופה, ידית שבורה או סדק במראה וכדומה. חברת ניהול בתים משותפים מחזיקה בצוות עובדים מיומן שמטפל בכל אלו כך שאין מיקרים של עצירת עבודה או בעיה דומה במידה והגנן בחופשה או המנקה חולה. תמיד יהיה מי שידאג לעבודה ולתיפקוד הבניין כראוי.

ניהול

חברה מקצועית תידאג לעבוד בשקיפות מול נציג ועד הבניין ולהציג בפניו את שעות העבודה שהושקעו, כל מה שנעשה בכל חודש נתון ובעיקר מהו תזרים המזומנים שעלה כל הטיפול. כמו כן ההתנהלות מול הבנקים בהפקדות השונות והתשלומים למוסדות עירייה וממשלה ייעשו על בסיס שוטף ובצורה נכונה.

כיצד מתנהלים מול חברת ניהול בתים משותפים?

על מנת להעביר את הטיפול בניהול הבניין לחברה חיצונית יש לארגן אסיפת דיירים ולערוך הצבעה אודות נושא זה. במידה ושני שליש מהדיירים מסכימים וחותמים על כך, ניתן להתחיל לבדוק חברות ניהול שונות.

יש לערוך מיפגשים בבניין ולאפשר לכל חברה שכזאת לערוך סיור מקיף בבניין ולשאול שאלות הנוגעות לניהול שוטף של הבניין.

כמו כן כדאי לבקש המלצות בנוגע ל 2-3 בניינים דומים לשלכם באותה העיר שחברת הניהול מטפלת בהם מעבר לשנה אחת על מנת לעמוד על טיבה.

השלב הבא הוא קבלת הצעות מחיר ובחירה על פי השילוב בין החברה שניראתה הכי מתאימה והצעת המחיר המתאימה לבניין עבור טיפול שכזה.

את החוזה יש לחתום לשנה אחת עם אופציה לשנה נוספת על מנת שלא להיות משועבדים לחברת ניהול בתים משותפים כלשהי לאורך זמן גם במידה והיא אינה עושה עבודתה כמובטח.

הוסף תגובה