ניהול קריירה / 5 עקרונות מנחים לניהול קריירה סופר-מצליחנית

1) קונספט

 

קונספט או תימה הם הסיפור שהקריירה שלכם מספרת. כדי להצליח בקריירה שלכם הסיפור של הקריירה צריך להיות אמין, הגיוני, מגובש ואוטנטי.

סיפור הקריירה של כל אדם הוא מאוד אישי והוא מתחיל מגיל הילדות ממש. הסיפור הזה הוא הציר המרכזי שסביבו אתם בונים קריירה שלמה, מגוונת, ורבת פעלים והוא משקף את מי שאתם החל מגיל הילדות ועד גיל הפרישה לפנסיה. 

 

2) כלל 20/80

 

כדי להצליח ולהגיע לקריירה משגשגת עליכם לפעול לפי כלל 20/80. כלל 20/80 אומר ש-80 אחוזים מהפעילות שלכם חייבת להיות מוקדשת לפעילות טכנית, ביצועיסטית, כלכלית ומעשית.

ואילו 20 האחוזים הנותרים בלבד מוקדשים לפעילות יצירתית, חדשנית, רוחנית, לא כלכלית וניסיונית. מי שרוצה קריירה משגשגת חייב לשים את הדגש על המעשיות שבה.

 

3) עיקר וטפל

 

 

העיקר והטפל משחקים תפקיד מכריע בניהול קריירה כושלת או מצליחה. העיקר – הוא הכישרון המרכזי שיש לכם ושבו אתם ממש מצוינים. 

הטפל הוא כל השאר. אם תתמקדו בעיקר ותשתדלו להמעיט ולעסוק בטפל – הקריירה שלכם תנסוק לגבהים כי אתם תהיו ממוקדים בדבר המרכזי והחשוב ביותר שיש לכם לתת – והוא גם זה שיאפשר לכם להיות מתוגמלים מבחינת שכר והערכה בצורה האופטימלית.

 

4) טריטוריה

 

 

ניהול קריירה משגשגת קשור קשר הדוק בטריטוריה שאותה אתם מגדירים בתור ה"מרחב המקצועי" שלכם. אם אתם קובעים טריטוריה רחבה מדי – אתם לא תוכלו להיות בולטים או מצוינים במה שאתם עושים אלא בינוניים ואף פחות מכך.

אבל, אם תגדירו התמחות/נישה/טריטוריה צרה – תוכלו להפוך תוך מספר שנים מועט ל"מומחים" בתחומכם, ולהיות הראשונים והמובילים באותו התחום, מבלי שיהיו לכם כמעט שום מתחרים משמעותיים אחרים.

 

5) כלכליות

 

 

כל החלטה בניהול הקריירה שלכם כפופה לעיקרון הכלכליות. עיקרון הכלכליות אומר שעליכם לחתור להחלטות המקצועיות שמביאות לכם את התגמול הכלכלי הרב ביותר, גם אם לעיתים העיקרון הזה יעמוד בסתירה להעדפות או לגחמות הפרטיות שלכם.

משמעות נוספת לעיקרון הכלכליות הוא שכל פעולה מקצועית שלכם חייבת להיות מכוונת אל צרכים אמיתיים של אנשים ואל ביקושים ממשיים של השוק.

 

וטיפ לסיום: ניהול קריירה תלוי במוכנות שלכם לפעול לפי כללים ברורים של הצלחה.

הוסף תגובה