"נער החידות מבומביי"-או מי רוצה להיות מיליונר(עכשיו הספר)

 

נער מעלובי החיים בבומביי, זוכה בחידון טריוויה טלוויזיוני במתכונת מי רוצה להיות מיליונר" ההודית במיליארד רופי. המפיקים חושדים במעשה מרמה, והוא מושם בכלא. עורכת דין את ההגנה עליו, ואט אט מתברר איך הנער היתום וחסר ההשכלה ניצח בחידון בסכום אסטרונומי. והנער מספר את קורות חייו ומתברר שכל תשובה שענה מבוססת על סיפור מחייו.

הספר בנוי בצורה מיוחדת כשכל פרק בספר מופיע לפי סדר השאלות בחידון, ואט אט נחשפים חייו של הנער: החל מהרגע שננטש כתינוק, גדל אצל כומרשהותו לבית היתומים, שירותו בביתו של דיפלומט ,הכרותו עם אסטרונום ואקדח בו נתקל בשלב מסויים בחייו וכל זה באופן אקראי מועלה בצורת שאלות באולפן הטלוויזיה .

וכך לאסטטרונום שהיה חתול קטן קראו פלוטו כשם כוכב הלכת הקטן ביותר במערכת השמש וכך הוא ידע לבחור מבין ארבעה שמות של כוכבי לכת את הקטן ביניהם (בינתיים האגודה העולמית לאסטרונומיה הפכה את פלוטו לכוכב לכת זעיר ו"הותירה" את מערכת השמש עם שמונה כוכבי לכת בלבד),
שהותו בבית הדיפלומט גרמה לו להכיר את המושג פרסונה נון גרטה שהןפיע בשאלה אחרת.האקדח בו נתקל עזר לו לדעת את שם ממציא האקדח (סמואל קולט) שעל שמו נקרא האקדח.

למעשה גבור הסיפור היה אמור לפול בשלב השאלה השנייה אך המנחה רמז לו ללכת על תשובה אחרת כדי שלא יפול בשלב מוקדם של המשחק.

בהגיעו לשלב שלוש השאלות האחרונות (סך הכל בחידון 13 שאלות) עומד נער החידות בפני דילמה שכן בשלב זה אי אפשר לפרוש עם הכסף שנצבר לאחר ראיית השאלה ובשלב זה חייבים להמר לאחר שהשאלות נחשפות.

הנער נוטה לפרוש עם הסכום שיש לו שהוא גם כך גבוה מאוד,אך נציג ההפקה משכנעו בדרך לא הוגנת שלא לפרוש כדי להוסיף רייטינג לתוכנית.
הדרך שבה הוא נוקט היא שהוא כביכול נותן לו את השאלה הבאה שיישאל יחד עם התשובה (אורכו של מיצר פאלק)..כדי לקנות את אימונו הוא מזכיר לו שבעצם היה צריך לפול בשלב השני והוא הצילו מנשירה.
בהמשך מתברר שזו הייתה תרמית והוצגה לו בכלל שאלה אחרת אך השאלה שהוחלפה שוב היתה קשורה לנקודה בחייו והא הצליח לענות עליה נכון.

לפני השאלה האחרונה (מס' 13) מופסק הצילום לאתנחתא והנער עם המנחה נפגשים באופן דרמאטי בשרותים,פגישה שלא תפורט כדי לא לקלקל לאלה הרוצים לקרוא את הספר.

קצת מזכיר את חידון האשלייות וכן חידונים מקומיים מבחינת אלמנטים של "משחק מכור" שקהל הצופים לא מודע להם.

רוב השאלות הן מתחום הידע הכללי שקשור לתרבות הודו כך שהקורא לא יקבל אינדיקציה נכונה לגבי היידע שלו וסיכייו בחידון דומה.

הספר "נער החידות ממומביי", הפך לרב מכר בינלאומי מיד עם הופעתו ב-2005, והוא נחשב לאחת ההצלחות הגדולות של הסיפרות ההודית בעשור האחרון.

הספר קיבל ביקורות הסטריות בהודו וברחבי העולם, ותורגם ל-32 שפות וזכה בפרסים בנלאומיים רביםץ

כעת הספר מעובד לתסריט קולנוע ואפילו מעובד למחזמר.

הוסף תגובה