סדנאות פלייבק לארגונים בימי עיון וחברה

סדנאות פלייבק לארגונים בימי עיון וחברה

בעלי עסקים, בעלי חברות גדולות וקטנות אשר רוצים להעביר מסר מסוים לעובדים שלהם, בין אם זה לגבי הדרך בה עליהם לעבוד מול לקוחות או ספקים, כיצד לייצר עבודת צוות יעילה ונוחה, איך לשמור על סביבת עבודה בריאה ללא הטרדות מיניות, השפלות ודברים אחרים, יכולים להיעזר באמצעים שונים.

הם יכולים להזמין מומחים שירצו בפניהם, הם יכולים לספק להם חומרי קריאה, להציג בפניהם סרטונים, להעביר להם שיעורים בנושאים האלה, אך הם גם יכולים לעשות את זה בצורה הרבה יותר מקורית, מיוחדת, ואפקטיבית. הם יכולים להזמין סדנאות תיאטרון פלייבק.

איך עושים פלייבק ואיך סדנת פלייבק יכולה לעזור במצבים כאלה?

ובכן, פלייבק זה מצב בו, הקהל מספר סיפור, והשחקנים אמורים להציג אותו, לשקף להם אותו בעזרת משחק. לכן, אם נניח, בעל החברה רוצה ללמד את העובדים שלהם כיצד לשרת לקוח בסיטואציה מסוימת או כיצד להתמודד עם מצב רגיש בעבודה, על מנת שלא יגיע לסיטואציה של הטרדה מינית, אז אפשר שהקהל יספר על הסיטואציה והשחקנים פשוט ישחקו אותו בזמן אמת, מול העיניים שלהם.

סדנת פלייבק מבוססת על הרעיון, שמלמדים את הקהל איך לבצע את זה בפועל, כלומר, איך להציג בעצמם את הסיטואציה שהם בוחרים לספר. נניח, אם יש סיטואציה מסוימת מול לקוח, אז הם יצטרכו גם לספר וגם להציג.

למה זה טוב?

ובכן, בצורה כזו, יהיה קל יותר לקהל להבין, להפנים את הסיטואציה ולדעת כיצד להתמודד איתה בזמן אמת. במקום לשמוע הרצאות או לראות סרטים, מבלי להבין איך באמת אפשר להתמודד עם המצב, בצורה כזו הם יכולים להיכנס אל תוך הסיטואציה ולמצוא דרכים שונות כיצד להתמודד איתה.

איך עושים את זה בצורה נכונה

בשביל להעביר סדנאות פלייבק לעובדים, יש להזמין שחקני פלייבק מנוסים, יש לייצר את כל התנאים על מנת שהקהל יוכל ליהנות מהסיטואציה, יוכל להאזין להסברים של השחקנים וחשוב לא פחות, יוכל להציג בפניהם את הסיפור שלהם.

צריך להדגיש כאן, לא בהכרח מדובר על סיפורים אישיים, אפשר להציג במקרים אלה גם דברים יותר כלליים, עם זאת, ברגע שמוצג סיפור אישי, הרבה יותר פשוט ונוח להיכנס אל תוך הסיטואציה.

לכן, חשוב לייצר מצב שהקהל ירגיש בנוח וירצה לקחת חלק בתהליך, ירצה לשתף פעולה באופן מלא. אחרת יהיה מאוד קשה להעביר את המסרים שבעלי החברות והעסקים רוצים שיעברו.

לפני סיום נדגיש, כל העניין מבוסס על אלתור אך עם זאת, הוא מתבצע במקצועיות רבה, ומתוך הבנה שהשחקנים שמבצעים את קטעי האלתור, יודעים לבטא על הבמה, בצורה נכונה ומקצועית, את הסיפור והמסר שהקהל מבקש להעביר, ואת המשמעות שהוא אמור לקלוט מתוך הסיפור.

הוסף תגובה