סדנאות תיפוף בתנועה וקול – כתהליך צמיחה אישי, וככלי העשרה למטפלים, מאמנים אישיים ומנחי קבוצות

נושא המאמר : תיפוף על גוף קצב וקול  –לגיבוש קבוצתי – וכתהליך צמיחה אישי

מתוך עבודת שטח עם ילדים,  בסדנאות ושיעורי קצב מתמשכים בין 10 ל 20 מפגשים קבוצתיים,, ותיפוף על גוף, אני מפתחת דרך לעבודה שתוביל ליצירת הרמוניה קבוצתית, וכן לתהליכי צמיחה אישיים. בני נוער שעימם עבדתי עברו תהליך מדהים, שיפה לראותו ולקחת חלק בהתהוותו. אם גם אתם עובדים אם קבוצות של ילדים ונוער, תוכלו לשפר את התקשורת בינכם ובין הקבוצה על ידי שילוב תיפוף גוף קצב במהלך כל מפגש.

תיפוף על גוף עוסק בעצם בהפעלת הגוף – ככלי הראשוני ביותר שהיה מאז ומעולם בידי האדם ליצירת תקשורת ואחדות קבוצתית. אם נתבונן לרגע בשבטים באפריקה -הדבר המיידי שנבחין בו הוא אחדות קבוצתית, ושירה שיבטית היא אלמנט מרכזי בחיי הקבוצה.מאחר ובתרבות המערבית התרחקנו מאוד מחיי מעגל השבט –שכחנו את השפה והכלי של הגוף ליצירת קצב, הקשבה ותקשורת שאינה מילולית. בעבודה בקצב  עם הגוף ושירה – אנחנו יוצרים – מוזיקה, שנוצרת עם הכלי  המינימאליסטי ביותר – הוא הגוף. בתיפוף על גוף אנו נותנים ביטוי חדש לסוג אחר של תיקשורת גופנית בתנועה, תקשורת שאינה מילולית. מתהווה נגינה אחידה, והנאה ממשהו לכאורה פשוט – שיר ומקצב, הגורם תחושה עמוקה של הנאה מתוך הרמוניה קבוצתית ושיתוף פעולה. (כמו השירה בשבט)

עבודת עומק תשלב אלמנטים שדורשים קצת יותר מיומנות, קואורדינציה הקשבה ואימון. הווה אומר – התרגילים המתקדמים יותר – נלמדים בשכבות, :כאן אנו עלולים להתקל בקושי בביטוי חופשי באמצעות הגוף, וקשיי קליטה. בתהליך של צמיחה – אנחנו צומחים כנגד הקושי – בהכרת הקשיים והמגבלות שלנו – והתמודדות עמם.

ניתן ללמוד מיומנויות תיפוף גוף וקול ברמת מורכבות בסיסית והכלתן או יישומם עם קבוצות בקורס להקניית מיומנויות תיפוף גוף וקצב למנחי קבוצות. מורים במערכת החינוך, החינוך המיוחד, מטפלים ומנחי קבוצות רכזי נוער ומדריכים בתנועת נוער יכולים להפיק וללמוד להנחות קצב ברמה בסיסית ולשפר על ידי כך באופן משמעותי את התקשורת בינהם ובין הקבוצות שעמם הם עובדים.

בברכה אוריה דהישראלי

לאתר הבית תיפוף גוף +

לפנייה במייל : oryadi@gmail.com

הוסף תגובה