סדנאות תיפוף למטרות ריפוי

שלום לכולם,

לאחרונה יותר ויותר אוכלוסיות נחשפות ליכולת התופים בתחום הטרפתי רפואי, מחקר חדש שפורסם  ע"י ד"ר באטמן מהמכון לחקר המוח של ארה"ב חושף את יכולתם של התופים לשמש גם כמענה רפואי גריידא.  עם עד היום יחסו לתופים כוחות ריפוי רק שבטיים ותרבויות אפרקאיות נידחות, היום בעקבות מאמרו של פד"ר באטמן המבוסס על מחקר הוכח מעל לכל ספק שאפשר להשתמש ב סדנאות תיפוף למטרת ריפוי .

אפשר לרפא עם תופים הפרעות קשב וריכוז ואולם אפשר הרבה יותר  המחקר החדש מאמריקה מגלה: סדנת תיפוף בעבודה  עשויה לעזור לעובדים להגן על עצמם מפני לחצים ודימוי שלילי. משתתפי המחקר השתתפו בשישה סדנאות תיפוף במשך שישה ימים. מצב הרוח שלהם השתפר ב- 50% דוקטור בארי בטמאן כותב הדו"ח: הייתה ירידה בהרגשת העייפות והדיפרסיה, בעקבות ההשפעות חיוביות של סדנת התיפוף וההשפעה קימת לשנה שלמה. 59 אחוז מהעובדים לא נזקקו לרופא ב-12 החודשים מאז נטלו חלק במחקר עכשיו, הוא קורא לכל החברות במשק ליישם את סדנת התיפוף (מעגל מתופפים) בכל מפעל  כדרך קבע. המשתתפים ביצעו מספר תרגילים הכוללים: ניגון על הגוף, ניצוח, ליצור קטע תיפוף, לחקות קטע של משהו אחר, כמו כן, הם היו אמורים לחלוק את הרגשתם ולהציגה בתיפוף ואף דנו איתם על הלחצים. מיד אחרי שהסתיימו סדנאות התיפוף, הראה הצוות עליה של 46% במצב הרוח, כשישה שבועות אחרי הניסוי, הראו 62% מהעובדים שיפור במצב הרוח.

הדו"ח מוסיף, ההשפעה ברמה הרגשית יכולה להמשיך זמן ממושך  אחרי שהמוזיקה הסתיימה. מרגרט באילאי מהמכון להתפתחות המוח, קולגה של ד"ר ביטמאן, טוען: "התיפוף במעגל מתופפים יוצר חווית אחדות ואנרגיות ומשפר פלאים את הספק העבודה ד"ר ביטמאן קורא לכל המפעלים להתחיל את היום עם סדנת תיפוף. אז אם אתם עדיין לא מתופפים אז אולי כדאי שתתחילו להתעניין… ללהקה שלנו ישמ גוון סדנאות תיפוף המתאימות לכל גיל ולכל אירוע אני מזמין אתכם לאתר הבית של הלהקה לקרוא ולראות את סדנאות התופים שלנו,

בברכה

מתופפי המדבר

הוסף תגובה