סיורים בעקבות האמנות עבור ילדי בית הספר

כפי שכל הילדים בישראל כבר מכירים, וכפי שמרבית ההורים זוכרים מתקופתם בבית הספר, מרבית הטיולים מטעם מוסדות הלימודים בימים אלו הם לאותם מסלולים ואתרים קבועים, וביניהם העיר העתיקה בירושלים, בית התפוצות, מסלולים שונים במדבר יהודה וכד'. כמובן שישנה חשיבות עצומה בכך שהילדים ייצאו לסיורים במקומות כמו בית התפוצות או העיר העתיקה בירושלים וילמדו כך להכיר מעט את המדינה בה הם חיים, אך לדעתם של יותר ויותר הורים כיום ישנו מקום להרחיב ולשנות במעט את המקומות אליהם יוצאים הילדים לסיורים. ספציפית, הורים רבים מרגישים כי מגיע לילדים שלנו לקבל קצת יותר סיורים והדרכה בנושאים הקשורים באמנות.

 

אנשים רבים נוטים להרים גבה כאשר מזכירים במשפט אחד את המילה "אמנות" יחד עם המילה "ילדים" או "סיורי בית ספר", אך בפועל, יש לילדים הרבה מה להרוויח משילוב אמנות בטיולי בית הספר. כפי שאנשי חינוך רבים יוכלו להעיד – אין ממש גיל מוקדם מדי להתחיל להיחשף לאמנות ואף לנסות לפתח כישורים אמנותיים אצל הילדים. גילאי בית הספר הם לבטח מתקדמים מספיק על מנת להתחיל ולעניין ילדים בעולם האמנות, בין אם על ידי ביקור במוזיאונים או גלריות המציגות אמנות אשר עשויה לעניין ילדים (אמנות דינאמית, צבעונית ומסקרנת..) ובין אם על ידי סיורים לסדנאות אמנות ויצירה שונות, במסגרתן יכולים הילדים להתנסות בסוגי יצירה ואומנות חדשים ואולי אף לפתח בעצמם כישורים אמנותיים התחלתיים.

 

מרבית האומנים, המוסיקאים והיוצרים השונים הגיעו לעסוק בתחום האמנותי בו הם עוסקים לאחר שהחלו להתעניין בתחום עוד בשנות הילדות שלהם, והמשיכו ופיתחו את הכישרון והעניין שלהם בתחום זה. על מנת להעניק לכמה שיותר ילדים את הפריבילגיה להיחשף לעולם האמנות בגיל צעיר, ואולי בסופו של דבר לפתח כישרון בתחום כזה או אחר, יש להכניס למערכת החינוך בה משתתפים מרבית הילדים במדינה גם נגיעות מסוימות לעולם האמנות והיצירה. יציאה לטיולים וסיורים בעקבות האמנות היא דרך מצוינת לעשות זאת, ולחשוף כמה שיותר ילדים לתחומי אמנות שונים ומסקרנים.

 

יכול מאוד להיות, שהפיקאסו או המוצרט הבא יצמחו מתוך מערכת החינוך שלנו…

הוסף תגובה