סלט חצילים לתזונה נכונה

אם אתם אוהבים חצילים, מחפשים דרכים לגוון את הארוחות שלכם, רוב הזמן לא פנויים לבשל והבריאות חשובה לכם, סלט חצילים של אחלה על צורותיו השונות מיועד בדיוק עבורכם, המשיכו לקרוא את המאמר אם אתם רוצים להבין מדוע.

לגוון את הארוחות

יש האומרים "לאכול בשביל לחיות ולא לחיות בשביל לאכול", אך המציאות לאורך כל ההיסטוריה מראה לנו שלאוכל יש מקום משמעותי בחיים האנושי. אוכל מעלה בנו זיכרונות, מסמל דברים, מלווה טקסים ועוד. עם כל זאת, המציאות המודרנית מקשה עלינו לאכול בצורה מסודרת אוכל בריא, טעים ומגוון.

בתמרון שבין הילדים, חוגים, קריירה, לימודים אפשר בקושי להכין חביתה. כך אנשים רבים מוצאים את עצמם חוטפים מאכלים לא בריאים "על הדרך". כדי להימנע מכך כדאי להכין כריכים מראש בדיוק כמו שמכינים לילדים.

 

בעזרת סלט חצילים ממבחר הסלטים בסדרה של אחלה, תוכלו להכין לכם ולילדכם מידי יום שלל כריכים ערבים לחך ולא שגרתיים. למשל, סלט חצילים פיקנטי, יוסיף לכריך שלכם טעם מעט חריף של עגבניות, פלפלים וחצילים בטעם מזרחי. סלט חצילים עם טחינה יעביר אתכם בעזרת הטעם לעולם אחר לגמרי, סלט החצילים במיונז כבש את טעמם של אנשים רבים ללא הרבה מאמץ וסלט החצילים הקלויים יזכיר לכם את הברביקיו עם החברים או המשפחה. כל אחד מהסלטים יגוון לכם לרגע את היום ויוציא אתכם מהשגרה.

להוסיף ערך תזונתי

אך המגוון אינו חשוב רק בכדי לעניין לכם את החך. הקפדה על הכנת ארוחות מסודרות בעזרת מרכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה חשובה לבריאותכם. גם לצורך זה סלט חצילים יכול לתת מענה, החציל הוא ירק בעל תכונות תזונתיות חשובות. החציל עשיר באנתוציאנינים, שהם סוג של שומרי ראש לגופנו שמספק לנו הטבע, הם מתפקדים כנוגדי חמצון המסייעים להגנה מפני מחלות, כמו סרטן. בנוסף קליפת החציל מכילה סיבים תזונתיים רבים המיטיבים עם מערכת העיכול.

עם זאת,  היתרון של סלט חצילים הוא בכך שהערך התזונתי של החציל מתעצם בזכות מרכיבים נוספים. כך לדוגמא הסלט הפיקנטי מכיל בתוכו עגבניות שהודות לליקופן שבהן, היא מסייעת לנו בהגנה על העור, מניעת מחלות והאטת תהליך ההזדקנות,  רכיב נוסף בסלט זה הוא הפלפל האדום המסייע בשמירה על העין, עוזר לפעילות הלב ונחשב לשיאן הירקות בוויטמין C. זאת ועוד, סלט חצילים עם טחינה מהווה דוגמא נוספת לרכיב המוסיף לערך התזונתי של החציל. הטחינה, מספקת שומן מהצומח בעל הרכב של חומצות שומן רב וחד בלתי רוויות החיוניות לבריאותנו ושלל ויטמינים ומינרלים.

לסיכום, סלט חצילים איכותי יסייע לכם לאכול נכון עד כמה שניתן בתוך הטירוף והמרוץ של החיים המודרניים, כל שעליכם לעשות זה למרוח את הסלט בתוך הכריך וליהנות מהטעם.

הוסף תגובה