סנן אלקטרה בר

סנן אלקטרה בר

אין ספק כי מים מסוננים הם מים איכותיים. בניגוד למי ברז, המים המסוננים אינם מכילים מתכות כמו כספית או עופרת וכן חיידקים ומזהמים. בניגוד למים מינרליים, המים המסוננים מועשרים בחומרים טובים המוספים להם בישראל, כגון פלואור, מגנזיום ואשלגן. הולך וגדל מספר הבתים בישראל בהם שותים מים מסוננים, הטובים ומומלצים לשתייה, הכנת מזון תינוקות, שטיפת ירקות ופירות, בישול ועוד.

איך זה עובד?

כאמור, במי הברז שלך ישנם שני סוגים של מזיקים מהם נרצה להיפטר: חומרים שונים, כמו מתכות, חול, חלודה וכו', ומזהמים בקטריאליים, חיידקיים. הדרך לסנן כל אחד ממזיקים אלה שונה, ויש לנקוט בשילוב של שני אמצעים שונים על מנת להבטיח את ניקיון המים. סנן אלקטרה בר מכיל את שני רכיבים הדרושים לסינון המים המירבי, להבטחת איכותם המרבית של המים – סנן מכאני ונורת UV.

חומרים המתווספים למים

לא כל חלקי הצנרת בישראל נמצאים בפיקוח רשויות המדינה. הצנרת הביתית, למשל, איננה נמצאת בפיקוח כלל. בחלק זה של הצנרת המים עלולים לספוח אליהם את החול, האבנים הקטנטנות, העופרת וכו'. על מנת לסנן החוצה את כל התוספים הלא-רצויים האלו, סנן אלקטרה בר הוא סנן משוכלל המסנן את המים בשתי דרכים מקבילות. ראשית, הסנן פועל באופן מכאני, ופשוט לא מאפשר לחלקיקים מגודל שני מיקרון לעבור דרכו. בעוד המים זורמים דרכו בחופשיות, החול והמתכות פשוט לא מסוגלות לעבור אותו. בנוסף לכך, הסנן מכיל פחם פעיל הסופח אליו את החומרים הלא-רצויים במים. באופן זה, הפחם הפעיל סופח ומסנן את המים מכלור, מתכות וחומרים נוספים. באופן זה, הסנן גם מבטיח את טעמם של המים וסופח אליו ריחות לוואי חריפים.

זיהומים בקטריאליים

למי השתייה בישראל מוסף כלור, במטרה למנוע התרבות חיידקים במי השתייה. בניגוד לחומרים המוספים למים אשר גורמים לנזק איטי ומצטבר לאורך שנים בגוף האדם, שתיית מים מזוהמים מביאה לנזק מידי. אמנם הכלור מוסף באופן כזה שאיננו מסכן את בריאות האדם, אולם אין ספק כי גם איננו תורם לגוף ומוטב להימנע משתייתו אם ניתן. מסיבה זו, בסנן אלקטרה בר מותקנת נורת UV לצורך זה בדיוק. תפקידה של הנורההוא לתקוף את החיידקים המצויים במים ולפגוע בהם. באופן זה, נפגעת גם יכולתם לפגוע בגוף האדם בעצמם וגם יכולתם להתרבות עוד ועוד. הנורה פועלת בעזרת אורכי גל אולטרה-סגול שונים, כאשר אורכי הגל הקצרים יותר הם המזיקים ביותר לחיידקים. פעולת הנורה קצרה מאוד ויעילה מאוד.

חשוב לציין כי נורת UV בטוחה לחלוטין לשימוש. בר המים מותקן באופן כזה, שהמשתמשים אינם חשופים כלל לקרני האולטרה-סגול. באופן זה, ניתן להנות ממים נקיים מחומרים שונים וממזהמים, בקלות ובמהירות. כל שנדרש מהמשתמש הוא לוודא את החלפת הסנן התדירה, וכך ניתן לשתות מים ראויים ואיכותיים בפשטות ובבטחה.

הוסף תגובה