ספר מתכונים לילדים

אחיינית שלי אוהבת שוקולד. אם היו נותנים לה היא היתה אוכלת שוקולד לארוחת בוקר, צהריים וערב ולאחר מכן קצת שוקולד לקינוח. לא משנה מה אחותי תעשה או תאמר, הילדה לא תשב לאכול עד שיובטח לה קינוח שוקולד בסוף.מספר פעמים כאשר שמרתי עליה הכנו ביחד עוגת שוקולד וראיתי איך אחיינית שלי נהנת לעזו, לערבב, להכין ולמלא אחר ההוראות שהסברתי לה. הכנת העוגה היתה מהנה ובסופה התפנקנו יחד בעוגת שוקולד טעימה. כך עלה לי הרעיון לאסוף מתכונים של כל מיני מאכלים שהיא אוהבת ( ושאחותי רוצה שהיא תאכל…) ולהכין לה מחברת מתכונים אישית בה יופיעו כל המתכונים שלה.

במחברת מתכונים סיפור אישי- הסיפור עצמו הוא אגדה כאשר היא הגיבורה ובין לבין משולבים מתכונים קלים ופשוטים בריאים וטעימים.  הסיפור כתוב בחרוים עם איורים תואמים והמתכונים כתובים בצורה ברורה וקלה להכנה. את כל המתכונים ניתן להכין בקלי קלות ובמהירות והם מותאמים לפי דרגת הקושי לגיל הילד.הילדה נהנתה מהסיפור ורצתה לנסות את כל המתכונים שהופיעו. פה ושם היא גם טעמה ממה שהכנו וההתלהבות היתה רבה מעצם העובדה שהיא במו ידיה הכינה את האוכל- כמו ילדה גדולה!

כך הילדה יכלה להכין את הארוחה שלה עם הוריה- פעילות מהנה ביותר וגם לאכול את מה שהכינה בעצמה.

כמובן שהמתכון האחרון היה של עוגת שוקולד…

עם הזמן שמעתי על ילדים של חברים שפתאו החלו לבשל ולאפות ולעזור לאמא במטבח והחלטתי שלכל אחד מגיעה חוברת מתכונים משלו! שאלתי את הילדים מה הם הכי אוהבים לאכול בכל ארוחה, שאלתי את ההורים מה הם הכי רוצים שהילדים יאכלו בכל ארוחה, שאלתי כמה שאלות על אופי הילד וכתבתי על כל אחד סיפור עם המתכונים שהוא הכי אוהב.פעילות נחמדה ומהנה עם הילדים- הכנת ארוחת בוקר או ארוחת ערב ביחד כל המשפחה, מתכונים שהילד אוהב ובוחר עם סיפור אישי עליו. כל האורוחות שיבחר בהוראות הכנה פשוטות וקלילות עם איורים והסברים, וכמובן קינוח!

הוסף תגובה