סרטים מעוררי השראה לתהליך אימוני

הי חברים, מה המצב? כמאמן אישי, כשהסתכלתי בארגז הכלים שלי, ראיתי שחסר שם משהו. הרי אין לי יכולות אינסופיות.. לפעמים נותר מצב שאני רוצה להעביר את המסר בצורה רחבה ועמוקה יותר- מעבר למפגש השבועי עם המאומן. אני רוצה שיבין בדיוק למה התכוונתי. אני רוצה שיראה את התמונה המלאה, הכוללת. ואין דבר יותר טוב מסרטים מעוררי השראה קראתי להם – כל סרט והכיוון שלו.

תרגישו חופשי לצפות בהם, או לדרבן את המאומנים שלכם לצפות בהם. אפשר גם לצפות בהם סתם ככה.

אז ריכזתי כאן, לאחר חקירה מאומצת וסינון קפדני רשימה של סרטים שאני ממליץ עליהם בחום, תוספות והמלצות נוספות תתקבלנה בברכה.

תעבירו הלאה..

שלכם, יניב שירי.

קארטה קיד- כן, זה הסרט עם מיסטר מיאגי. בסרט יש את הבחנות האימון: אינטגריטי, בטח במאמן, מציאות עובדות דעות, נחישות, להאמין שאפשר לתקן ואפשר למצוא שם עוד ועוד. מומלץ בחום.

גלדיאטור- ראסל קרואו בתפקיד של החיים שלו! זה סרט שמתאר מלחמה על החיים, החיים כערך עליון, עוצמה, נחישות.

האלמנט החמישי- במילה אחת- אהבה. סרט קומי ויפהפה שמדבר על ארבעת היסודות + היסוד שבלעדיו אי אפשר- אהבה. ברוס ויליס ומילה ג'ובוביץ. פשוט יפהפה.

הכחול הגדול- אם יצא לכם לדבר על הטבע ועל כוחו האדיר מבלי לראות את הסרט הזה, אז חבל… החיים ממשיכים קדימה במלוא העוצמה. "הלאה… צריך ללכת הלאה" זה המסר כאן. כמו כן, אפשר לדון בפשטות שבה הדברים קורים בטבע.

הסמוראי האחרון- השחקן האגדי טום קרוז מביא את סיפורו של איש צבא אמריקני אשר שירותיו נשכרים על מנת שזה יהרוס את תרבות הסמוראים – אבל לאחר שהוא משתתף בקרב על אדמת יפן, הוא משנה את דעתו ומאמץ את תרבות הסמוראים. צריך להגיד משהו יותר מ"סמוראי"? שווה.

 

לב אמיץ- מעבר לפס הקול המדהים, מדובר כאן על המלחמה להשיג את החופש, מה אדם אחד (מל גיבסון) מסוגל לעשות (להפוך סדרי עולם) כשהוא הולך עם הבחירה שלו.

Yes Man קומדיה עם ג'ים קארי- מה יקרה, אם נלמד להכניס את המילה "כן" למילון היומיומי שלנו? בכלל, שמתם לב מה אנחנו אומרים יותר? כן או לא? אז זהו, שלא. לדעתי אין יותר מתאים מג'ים קארי האגדי להעביר את המסר.

הסיפור שאינו נגמר- ברוכים הבאים לממלכת הפנטזיה שבה הכול אפשרי ואפשר ליצור הכל מכלום. אולי ראיתי את הסרט הזה 30-40 פעם.. יש בסרט הזה הכול: אהבה, רתימה, נחישות, דמיון, פנטזיה, בחירה, ללכת מעבר לחשש.

תעביר את זה הלאה- אחד הסרטים המרגשים אם לא ה… העקרון הוא פשוט: תעשו משהו טוב ל- 3 אנשים ובתמורה תבקשו רק שיעבירו את זה הלאה. זה הכול. אז תעבירו?

החיים יפים (איטליה)- מעבר להקשר של הסרט (שואה) יש כאן אפשרות לראות מה שינוי זוית הראייה  מסוגל לעשות. סרט מרגש.

קיי פקס- חולה נפש או חייזר? מה שבטוח, הוא הצליח לעורר השראה בכולם. יש כאן מנהיגות.יש כאן הקשבה. סרט יפה.

פאטץ' אדאמס- מישהו אמר קלילות?? אז רובין ויליאמס אמר את זה. ובגדול! הוא מגיע בתור רופא מוצלח ומכניס הומור למערכת הבריאות ודרך זה מראה שאפשר גם אחרת. שורה תחתונה: חולה הוא גם בנאדם. שווה שווה.

פורסט גאמפ– life is like a box of chocolate. You never know what you gono get.. אהבתי. סרט מרגש על להיות בזמן הנכון ובמקום הנכון ולעשות את מה שנדרש. טום הנקס בתפקיד חייו. סרט על נחישות, יושרה, חזון ואמונה. בטוח תמצאו עוד דברים שלא כתבתי.

איש הגשם- בעיניי- לקבל את השונהלראות דרך העיניים של מי שמולי. במיוחד כשהוא אוטיסט. סרט על אהבה, קבלה, הבנה ורגישות.טום קרוז ודסטין הופמן.

הסוד– אמרתם חשיבה חיובית ולא קיבלתם? זה המקום. הדרך לחשוב מה כן ולא מה לא. זה סרט שהוא MUST.

שיחות עם אלוהים- אדיר אדיר אדיר. גם קראתי את הטרילוגיה וגם ראיתי את הסרט. כן, גם במקרה הזה הספר יותר טוב. אבל למי אכפת? יש שם אדם אחד שיש לו מה להגיד לעולם והוא אומר את זה כשהוא מגיע מהאשפתות אחרי שחרב עליו עולמו. סרט של תובנות, לראות אותו כשהמחברת פתוחה ואתם כותבים.

המאמן קרטר– חוסר פשרות? נחישות? אינטגריטי? רכות? אימון? יו ניים איט. מדבר בגובה העיניים. סמואל ל. ג'קסון עושה עבודה יפה כמו שהוא רק יודע עד שמגיעות התוצאות. וגם כשהתוצאות הן לא מה שרצינו, הוא יודע לאתגר.

לתפוס את הרגע– סרט על תהליך קואוצ'ינג. פשוט ועוצמתי. מסביר בצורה יפהפייה איך להנות מהדרך ולא רק לחכות לסוף. נחישות יש. ספורט יש.הקשבה יש. תובנות יש. אחרי שסיימתם לכתוב תובנות מהמאמן קרטר, תהפכו דף ותגיעו לכאן.

המרדף לאושר– אושר הוא הדרך, לא המטרה. וויל סמית בתפקיד מרגש של אבא לילד שחרב עליו עולמו כשאשתו הודיע לו שמתגרשים ואין לו גרוש. ועכשיו הוא הולך ליצור את זה עם כל הקשיים. ויש. לעשות את הבלתי אפשרי לאפשרי. ויותר.

בליפ- יותר דטה. גם כאן, יש הסברים על תפיסות והוכחות מדעיות על חשיבה חיובית וכוחה. שווה.

רוקי 4- כן בבקשה. מר נחישות. רוסיה נגד אמריקה. הרוסי במכון משוכלל מול רוקי שמחליט לדלג בהרים מושלגים ולהרים מריצה עם עצים. נשמה מול קור. אנושיות מול חוסר אנושיות. זו התוצאה של בחירה וחזון לממש.

הוסף תגובה