עבודה מאהבה / כיצד בוחרים עבודה מאהבה?

בעידן שלנו יותר מדי אנשים משתדלים להיות טובים בכל. אם אתה מנסה להיות טוב בכל – אתה למעשה שואף לבינוניות, משום שזה בלתי אפשרי להיות טוב בכל. אל תשאף להיות טוב בכל – היה כל מה שאתה טוב בו. כל אדם נולד לעבודה מסוימת, לתחום מסוים. אל תנסה להיות הכי טוב בכל התחומים – היה צנוע, ותמצא את המקום שבו אתה באמת טוב.

שמע סיפור: באה אליי אישה במצוקה. היא הלכה ללמוד תכנות מחשבים, אבל היא לא הייתה שלמה עם עצמה. היה לה אח גדול שגם למד מחשבים והוא היה מאוד מוצלח בכך. היא מאוד רצתה להצליח כמוהו, לכן היא גם בחרה בתחום המחשבים. אחרי כמה שנים בתחום היא החליטה לקחת קורס מתקדם בתכנות מחשבים, אבל היו לה הרבה חששות בעניין. שאלתי אותה: "את אוהבת לעבוד עם מחשבים?". היא ענתה: "האמת היא שאין לי סבלנות לזה." שאלתי: "אז מדוע בחרת בתחום הזה?". היא ענתה: "בחרתי בתחום המחשבים משום שאני אוהבת את המחשבה על כך". אתה מבין? זה כל ההבדל בין עבודה מאהבה לאהבה לעבודה. אל תאהב את המקצוע שאתה בוחר משום שהוא נראה יפה ומכובד. אהוב אותו משום שאתה באמת מאושר מכל רגע שאתה עוסק בו. אהוב אותו משום שאתה באמת נהנה ממנו, לא בגלל התדמית שלו.

אל תבחר בתחום עיסוק לפי העיניים שלך. תבחר עבודה לפי הלב שלך. אל תבחר עיסוק לפי איך שהוא נראה, אלא לפי מה שאתה באמת מרגיש כלפיו. עבודה מאהבה היא תחום עיסוק שמשקף אותך באמת, ללא מסכות וללא משחקים. עבודה מאהבה היא עיסוק שחופף לך כמו כפפה ליד. עבודה מאהבה היא עיסוק שאתה נולדת להיות בו. שמע סיפור אמיתי: מייקל ג'ורדון היה שחקן הכדורסל המוכשר ביותר אי-פעם. יום אחד הוא החליט לפרוש מכדורסל ולהפוך לשחקן בייסבול מקצועי. הוא אמר שזה תמיד היה החלום שלו, והוא היה בטוח שאם הוא הצליח להצטיין בכדורסל הוא יצטיין גם בבייסבול. הוא האמין – בטעות – שמצוינות היא משהו נרכש ולא מולד, ולכן הוא היה מאוד אופטימי. אלא שאחרי שלוש עונות בבייסבול הוא נאלץ להכיר בטעות שלו ולשוב לשחק כדורסל. למרות שהוא התאמץ כפי שהוא לא התאמץ כל ימי חייו – הוא פשוט היה שחקן בייסבול גרוע. אתה מבין? מצוינות אינה משהו נרכש – היא קודם כל תכונה מולדת. אתה נולד לעבודה מאהבה. זה פשוט מה שאתה, לכן אינך יכול לבחור עבודה מאהבה – עבודה מאהבה זה משהו שבוחר אותך.

אל תבחר עבודה לחיים בגלל החסכים שלך. עבודה מאהבה אינה מה שאתה תמיד שואף להיות, אלא מה שאתה באמת. הרבה אנשים נופלים למלכודת הזו. הם בוחרים במקצוע משום שהוא כביכול מאפשר להם להיות משהו אחר ממה שהם באמת. זו החמצה גדולה מאוד של עצמך. זכור – קודם כל קבל את עצמך כפי שאתה. אחר-כך תבחר עבודה שמשקפת את מה שאתה ולא את מה שאינך יכול להיות. לעולם אל תבחר בעבודה רק בגלל שהשכר שלה משתלם – בחר בעבודה שאתה אוהב לעשות גם ללא תמורה כספית. לעולם אל תבחר בעבודה שאתה שונא – בחר בעבודה שאינך מסוגל שלא לעבוד בה.

הרבה אנשים מבזבזים את האנרגיה שלהם על מקצועות אבודים. הם בוחרים במקצוע בגלל שהוא קשה – ולא בגלל שהוא מתאים. אם נולדת להיות שחקן – יהיה לך מאוד קשה לעסוק בראיית חשבון. זכור, דרגת הקושי אינה מגדירה את האהבה המקצועית שלך, אלא דרגת האתגר. ככל שאתה מרגיש שהמקצוע שבחרת הוא יותר קשה לך – סימן שהוא אינו מתאים לך. ככל שאתה מרגיש שהמקצוע שבחרת מרתק ומעניין אותך, ככל שאתה חש שהוא קל לך וטבעי לך – כך הוא בשבילך. אל תזלזל במה שקל וטבעי עבורך, כי בדרך הזו אתה רק מזלזל בעצמך. תעריך את הקל, כי זו המתנה הגדולה ביותר שתקבל מהחיים.

רוב האנשים מזלזלים בקל ובוחרים בקשה כי רוב האנשים מותנים למאמץ במקום לאי-מאמץ. הם דנים את עצמם לחיים של החמצה ולעבודה שהיא החמצה, אבל הם משכנעים את עצמם שהם הלכו בדרך הנכונה משום שהיא קשה, משום שהיא דורשת מהם להשתפר בדברים שהם גרועים בהם במקום לשכלל ולפתח את הכשרונות האמיתיים שלהם. אם אתה בוחר בעבודה שאתה מרגיש שהיא עולם ומלואו, עבודה שמהווה אתגר אינסופי עבורך, עבודה שאין לה אופק ואין לה גבול – סימן שאתה נמצא בעבודה הנכונה בשבילך. אם אתה בוחר בעבודה שלעולם לא יהיה סוף להתקדמות שלך – סימן שאתה נמצא בעבודה הנכונה בשבילך. אם אתה בוחר בעבודה שאינך יודע בעצם מהי הסיבה לכך שבחרת אותה – סימן שאתה נמצא בעבודה הנכונה בשבילך, משום שהעבודה בחרה אותך.

הוסף תגובה