עגבניות תמר קלופות

עגבניות תמר קלופות

קיימים זנים רבים של עגבניות בארץ, לרוב נמצא בשווקים את העגבנייה העגולה המוכרת לכולנו, ישנם עגבניות שרי, עגבניות מנומרות, אך העגבנייה החביבה ביותר היא העגבנייה בצורה האליפטית המכונה על פי צורתה עגבנית תמר.

טעמה של עגבנית התמר הוא מתוק יותר מהעגבניות המצויות הרגילות, ועל כן היא אהובה  ביותר על השפים במטבחים הגדולים בישראל, ומכיוון שהיא פחות נפוצה בישראל, עגבנית התמר מגיעה ביבוא מאיטליה, שם היא גדלה בעיקר בדרום איטליה והטובות ביותר הם מהסוג "סאן מרצאנו"     – SAN MARZANO   

עגבניות התמר מיובאות לישראל באריזות שונות- אריזה לשוק הקמעונאי בגודל של 400 גרם, ואריזה לשוק המוסדי בגודל של שלושה קילוגרם.

רוב הסיכויים כשאנו יושבים במסעדה, או בית קפה, ומזמינים פסטה המכילה סוג של רוטב עגבניות, העגבניות הם מאיטליה!!

נדגיש כי העגבניות התמר שמגיעות בקופסאות שימורים מגיעות קלופות- בשם "עגבניות תמר קלופות" ומגיעות כעגבניות שלמות בתוך רסק עגבניות,תהליך הסרת הקליפה מהעגבנייה נעשה כמה דקות לפני האריזה במפעל, על ידי הכנסת העגבניות למיכלים מחוספסים גדולים,ושם על ידי ניעור אוטומטי של המיכל נוצר חיכוך בין העגבנייה למיכל המחוספס, וכך העגבנייה יוצאת שלמה וללא קליפה. וזאת לעומת היצרנים הישראלים שרוב קופסאות השימורים המיוצרות מכילות רסקים למיניהם של עגבניות ולא תמיד הקליפה מגורדת מהעגבניה.

השימושים הנפוצים בעגבניות תמר הם:רטבים,מרקים תבשילים, קדרות למיניהם ,הכנת שקשוקה וכדומה.

שימוש בעגבניות תמר חוסך לנו להוסיף לתבשיל סוכר כדי לנטרל את החמיצות, מכיוון שהעגבנית תמר מטבעה מתוקה יותר.עוד חוסך לנו זמן בריסוק העגבניות ואף בתקופות שמחירי העגבניות בשווקים מאמירים לגבהים עקב תנאי מזג אויר משתנים אף יחסוך לנו כסף..

 

למתכונים אשר ניתן לעשות עם עגבניות תמר קלופות .

הוסף תגובה