עוגות מעוצבות – לכל איש וכל כיס

רבות נאמר על תחום העיצוב והשפעתו המדהימה עלינו, כך גם כמובן בתחום עוגות מעוצבות. יש משהו בכך שאתה ניצב מול עוגה כזאת מעוצבת שהיא למעשה אומנות לשמה. לעיתים אף נדמה שחבל לאכול עוגות מעוצבות ולפגום ביצירה אומנותית זו.

 

עוגות מעוצבות לכל אירוע.

חוגגים יום הולדת, נישואים, בר או בת מצווה, או כל סיבה אחרת לחגיגה, הרי שהעוגה היא אחד הדברים המרכזיים באירוע, זאת הסיבה שבמרוצת השנים קם והתפתח תחום עוגות מעוצבות. האמהות שבינינו, בוודאי זוכרות, איך השקענו באפיית העוגות לימי ההולדת של ילדינו. עמלנו שעות במטבח ליצירת עוגות מעוצבות, לעיתים עצבנו עוגה בצורת מספרים בהתאם לגיל הילד, אף קטרים ורכבות בלרינות וליצנים הוצאנו תחת ידינו. אם לא נמננו על האופים והאופות, היינו אצים לקונדיטוריה וקונים עוגות מעוצבות לכבוד האירוע. היום לא די בכך שתהיה קונדיטור מדופלם, עליך להיות גם אומן, שכן הדרישה לאספקת עוגות מעוצבות הולכת וגדלה. רעיונות לעיצוב ישנם בלי קץ. נתקלתי כבר ב – עוגות חתונה, בדמויותיהם של החתן והכלה, או בצורת בית מפואר הכולל את כל הפריטים ועוד רעיונות רבים ומגוונים. עוגות מעוצבות הן ה"היי לייט" של כל אירוע.

 

עוגות מעוצבות מבצק סוכר.

בעבר עוגות מעוצבות היו בעיקר על בסיס קרמים צבעוניים שמרחנו על העוגה וחיתוך העוגה עצמה על פי רצוננו, פה ושם הוספו קישוטים אכילים נוספים. היום עוגות מעוצבות הפכו לאומנות לשמה, בזכות "בצק הסוכר". זהו חומר גלם נוח לעבודה וקונדיטורים שהוכשרו לעבוד איתו מוציאים תחת ידיהם עוגות מעוצבות להפליא. בזכות בצק הסוכר אפשר ממש לפסל עוגה, לכל איש ואישה ולכל ילד וילדה, בהתאם לתחביבים והעיסוקים של כל אחד ואחת.

 

עוגות מעוצבות באופן אישי.

המפתח להצלחה של עוגות מעוצבות ואמנות העיצוב בבצק כפי שציינו לעי"ל הוא ביכולת ליצור עוגה מיוחדת ושונה לכל אחד. לכל אדם יש תחומי עניין ותחביבים שונים. דברים המרוממים את רוחו. בעזרת עוגות מעוצבות ניתן להתאים כל עוגה לכל אדם. ניקח למשל אדם שהוא חובב "סקי מים" אפשר ליצור  עבורו עוגת דיוקן שלו בזמן שהוא בים הרחב, כולל הסירה שמובילה אותו. עוגות מעוצבות , יכולות לסמל כל אובייקט או סיפור, כיד הדימיון הטובה של מזמין העוגה וחשוב יותר, של האומן המפסל עוגות מעוצבות שכאלה. תארו לעצמכם את ההתרגשות וההתלהבות של בעלי השמחה, כשתגישו להם עוגה שכזאת, עוגה שהיא יצירת אומנות ומשקפת את המחשבה הרבה שהשקעתם. אם תשאלו אותי, עוגות מעוצבות, באופן אישי, הן מתנה, יחודית ומרגשת, שתשמח כל אדם, אף אם כי לפעמים נדמה שחבל לאכול יצירת אומנות כל כך מושלמת.

הוסף תגובה