עוגת "הכל דבש"- המלצה חמה לעוגה רותחת

עוגת "הכל דבש"- המלצה חמה לעוגה רותחת

בימים האחרונים אני קמה מוקדם מהרגיל. "זה היום הזה בשנה" שמתקרב ולא פלא שאני דרוכה לקראתו.  "היום הזה" הוא למעשה ערב, ערב ראש השנה, כשכל המשפוחה של בעלי חורגת ממנהגה שבקודש (ארוחות ששי וחגים בבית אימו) ומתארחת אצלנו במושב. חצי שנה מראש (!) הם הודיעו על הכוונה לנחות אצלנו. חמותי אפילו הוסיפה, שהם מצפים שגם הפעם יהיה "הכל דבש" כמו בפעם שעברה… יש לי הרגשה שהתחלנו מנהג חדש.

אז איך הצלחתי לקנות אותם ככה? הרעיון הכללי הוא להפתיע, זאת אומרת לתת וואריאציות על התפריט המסורתי המוכר והטוב ולהוסיף לו פיינל טאצ' יצירתי… את הבכורה בפעם הקודמת לקחו עוגות הדבש ההורסות שחולקו בין באי הבית, שלכל אחת מהן צורפה פתקית של "מה יצפה לך השנה" – בנוסח עוגיות מזל.

בניגוד ליתר התפריט, שם אני מתכוונת לגוון ביחס לשנה הקודמת, עוגת הדבש שכונתה גם "האלוהית" לא תשתנה במתכון. מסורת זו מסורת. את סיפור ההצלחה שלחה לי חברתי השפית והאשפית סיגל כקישור "עוגת דבש של השף הלבן". למתכון הפשוט אך הגאוני הזה צירפתי תכנית אמנותית מוצלחת לא פחות. וכך היה הדבר: בתחילת הארוחה העברתי כובע בין המשתתפים, וכל אחד מהם שלף פתק עם מספר. את העוגה חילקתי בהתאם למספר תבניות קטנות במתכונת של "עוגות אישיות" (אופציה כזו נלקחת בחשבון בפירוט החומרים להכנה). העוגות האישיות סודרו בכמה שורות חגיגיות על מגש גדול, שתחת כל אחת מהן הסתתרה "פתקית מזל" מעוטרת בשירבוטים מעשה ידי בתי, בה נכתבה תובנה שהשנה החדשה עשויה להביא לזוכה בה. וכשהגיע הרגע- הגיע כל אחד בתורו לבחור לו את גורלו- ובעיקר, לטעום מהעוגה הנפלאה שחיכתה רק לו..

גם באופציית "הגיוונים" שבאה עם המתכון השתמשתי- וכך, לפני האפייה הוספתי לבלילה 7 טיפות מתמצית מי וורדים (7 למזל)… ולגבי כוס הקפה- אותה החלטתי להמיר השנה בכוס של חליטת צמחים ריחנית (גם האופציה הזו מוצעת), אני חושבת שאלך על פירות יער- טעים טעים ובריא בריא… 

וברוח זו נותר לי רק לאחל לכולנו "שנה דבש" ולספר כיצד הביטוי נכנס לשימוש:

ובכן, לקראת סוף הסעודה, בפירורים האחרונים שחוסלו, נשאלה הסבתא רבא של בעלי לשלומה ובתגובה ענתה: "הכל…"

הוסף תגובה