עוגת תפוחים (והתיחסות סינית למרכיבים)

עוגת תפוחים

עוגה / מאפינס המסבירה למה במסורת העממית השתרשה התפיסה שתפוחי העץ היו הפיתוי שחווה הפעילה על אדם. קצת נאיבי לחשוב שחווה הצליחה לפתות את אדם בעזרת תפוח עץ כלשהו. גם הוספת נחש לעסקת החבילה לא עשתה לו את זה. אדם, שהיה מתוסכל מנוכחות הצלע שלו, בלי חברים אתם יוכל לצפות במשחק כדורגל, שמח לגלות את המאפינס האלוהיים. כשהשניים גורשו מגן עדן הם יצאו אולי לא עם הדעת שדובר עליה בבראשית, אבל ללא ספק כן עם המתכון, והרי הוא לפניכם.

אנרגטיקה:
תפוח הוא פרי חמוץ מתוק בעל צבע צהוב ירקרק המשפיע על הטחול והכבד. ככל שהוא יותר קמחי או מתוק הוא יותר טחולי וככל שהוא יותר בוסר וחמוץ הוא יותר כבדי. כמו רוב המזונות הוא מחזק צ´י ודם, אך כיוונו מטה ולכן הוא מרגיע יאנג ומסלק חום. מלחלח את הריאות ומזין נוזלי גוף. סותר רעלים ומשפר תאבון. מחזק צ´י, מחזק דם, מרגיע יאנג, מסלק חום, מלחלח ריאות, מזין נוזלי גוף, סותר רעלים, מוריד יאנג עולה, מחזק תאבון, הוספת שמן ואגוזי מלך אמנם מלחלחת, אך זהו סוג של לחות שאינו נוטה להתקע וליצור סטגנציות. קינמון הוא תבלין בעל אופי יאנגי מחמם המצטרף לאופי היאנגי המחזק של אגוזי המלך והופכים את העוגה למושלמת לתקופת החורף. מאחר שעוגה זו עשירה בנוזלים, אם לא נפריז בכמות הקינמון, היא תתאים גם לימי הקיץ ולמעשה לכל ימות השנה. המתיקות הטבעית של התפוח מצמצמת את הצורך בכמויות סוכר או דבש והופכת את העוגה לאידיאלית לכל גיל.
ביצי חופש הן ביצים של תרנגולות שאינן כלואות בכלובים צרים, אינן מטילות נגד חוקי הטבע בגלל התאורה וההורמונים ואינן מעונות למוות. טעמן המובחר ואיכותן רבת הלציטין מצמצמות את הסיכון לליחה כבדית (כולסטרול) ואת הנזקים המתלווים ללב עקב כך.

חומרים:
2 ביצי חופש
2 כוס קמח מלא תופח מאליו של אוסם 
חצי כוס סוכר חום (לילדים מעט יותר) או קצת פחות מחצי כוס דבש
2 כפיות קינמון
חצי כוס שמן קנולה (עדיף מכבישה קרה)
2 כוסות תפוחים מקולפים חתוכים לקוביות
כוס אגוזי מלך קצוצים גס 
כוס צימוקים
(לילדים קטנים אפשר רק עם צימוקים ללא אגוזים)

כלים:
קערה לערבוב חומרים, אפשר עם מיקסר
גביעי ניר או תבנית למאפינס

הוראות: 
מחממים תנור ל- 160 מעלות. בקערת מיקסר (או בקערה רגילה עם מקציף ידני) מקציפים את הביצים (חלבונים וחלמונים יחד) עם הסוכר במהירות גבוהה עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה. אם בחרתם בדבש אז אפשר להוסיף לתערובת ולערבב עם שאר החומרים. מנפים את הקמח אל התערובת ומוסיפים את הקינמון. יוצקים תוך ערבול איטי את השמן ולבסוף את התפוחים והאגוזים. יוצקים לתבנית מאפינס משומנת ומקומחת היטב או לגביעי ניר מתאימים ואופים כ 25 דקות.

לעזאזל עם האנרגטיקה:
בעצם אין הרבה מה לשנות. העוגה תצא לא הרבה יותר אוורירית או נעימה אם נשתמש בקמח לבן במקום במלא. סוכר לבן במקום חום? זה לא מה שיעשה את ההבדל הגדול. יש כאילו שמוסיפים פתיתי שוקולד, אבל בכל מקרה היא תצא טעימה.

הוסף תגובה