עולש הוא חלק מהמסורת בפסח

החלטתם להזמין את כולם לליל הסדר אצלכם בבית ואתם לא לגמרי יודעים איך מכינים את כל המאכלים הידועים של החג? אם כך, בהחלט כדאי שתלמדו מעט על התחום הזה, כי יש כמה מאכלים שבלעדיהם לא תוכלו לעבור את פסח. אחד מהמאכלים האלה זה כמובן המרור, שכן מזה שנים רבות הוא מלווה את המסורת של העם היהודי בערב המיוחד הזה. מרור למעשה עשוי מעולש או מאנדיב, שאלה הם שני סוגים של צמחים שמכילים לא מעט יתרונות וסגולות מרפא לגוף .

 

שימוש בכל חלקי הצמח

עולש הוא צמח נפלא שניתן למצוא אותו בלא מעט אזורים בעולם והוא משמש להרבה תבשילים שונים. הוא יכול להיות חלק מתבלין, הוא יכול להיות כתחליף לקפה והוא משמש כמובן כבסיס ליצירת המרור שממנו כולנו נהנים ומתרגשים בכל ליל סדר מחדש. מעבר לכל אלה, עולש זה גם צמח יפה במיוחד, כך שאין ספק שהוא בעל יתרונות רבים. קראו עוד על עולש ומתכונים מיוחדים.

 

 

תרומת העולש לבריאות הגוף

מעבר לכך שכדאי לכם להתחיל לחפש כבר עכשיו מתכון טוב להכנת מרור, במידה ואין מישהו מהמשפחה שיעביר לכם מתכון כזה, כדאי שתדעו גם כמה דברים חיוביים על העולש בחיינו. מעבר לכך שהוא משמש כחלק מהמסורת שלנו וכולנו אוכלים אותו מידי פעם, יש לו גם סגולות מרפא שלא כדאי להתעלם מהן.

הוא יכול לעורר את התיאבון, הוא יכול להוריד את לחץ הדם והוא אפילו יכול לעזור בניקיונן של מערכות שונות בגוף. לכן זה לא מפתיע שמעבר לשימוש שלו בהכנת המרור הוא גם הפך להיות מרכיב חשוב ביותר בלא מעט סלטים, ממש כפי שאנדיב הוא צמח שאוכלים אותו לעיתים קרובות יותר ויותר, כך שכדאי לשלב אותו גם בשולחן החג. 

ראו גם: מתכוני עולש

הוסף תגובה