על כפות הידיים ומה שבינהן

טיפ שבועי משיק שק שוק:

על כפות הידיים ומה שביניהן
 
כף היד היא הטבעת החותם שלנו. דרך כף היד ניתן לזהות אותנו ולעיתים להבין את שפת הגוף שלנו. כנשים אנו מטפחות את כפות הידיים שלנו-מורחות על הציפורניים לק ומשחילות על האצבעות טבעות. רכות כפות האצבעות שלנו מנחמת לב כואב, תינוק בוכה וגוף עייף.
בריקוד הבטן לתנועות כפות הידיים מספר משמעויות עיקריות:
קישוט
קשר- בין הרקדנית לקהל, בין הרקדנית למוזיקה.
מסגרת
לא סתם תנועות כפות הידיים הן אחד מסמלי הנשיות והרכות בריקוד. הן עגולות, מתפתלות, סיבוביות ומהוות כלי ביטוי דרמטי בריקוד. הן מקשטות את תנועת "השמונה" של האגן ומעצימות את תנועת "השימי" ( הרעדת האגן ). הן מדגישות את הסילואט ( קווי המתאר/צללית הגוף ) הנשי כאשר הן יורדות כלפי מטה מהפנים אל האגן. הן מרחיקות ומקרבות בין הרקדנית לקהל, ומספרות את מילות השירים הבוקעות מגרונם של המסלסלים. הן נותנות מסגרת לאגן ולחזה ובכך מדגישות את האסטטיקה בריקוד.
על מנת להעצים את תנועות כפות הידיים שלכן עזבו לרגע את הטכניקה בצד וחשבו עליהן במובן הנשי- עגולות, עמוקות, מורכבות, מתפנקות ומתחנחנות. האריכו אותן כשהקצב מתפתל וכבד ודמיינו כיצד המוזיקה חודרת אליהן פנימה וכאילו עושה עימן אהבה.
לוו אותן במבטכן, חייכו אליהן, קרצו אליהן וראו כיצד יתעוררו לחיים. את האצבעות האריכו עם תוספת שריר קטנה כאשר הקצב קצבי ומהיר על מנת לבלום אותו אל תוך כף היד.
ולסיום: חישבו תמיד מהבטן ולא מהראש, כי הריקוד שבחרתן ללמוד הוא לא רק ריקוד בטן אלא ריקוד מהבטן.

שיהיה לכן יום נפלא ומתעגל , דנה. 

הוסף תגובה