על מסעדות בשרים ומנותיהם

ישנן הרבה מסעדות בשרים בארץ, כמה נקודות חשובות לפני שאתם מתחילים לאכול

כשרובנו הולכים למסעדה, אנחנו לא הולכים לאכול חסה אלא בשר! מסעדות בשרים הן מסעדות לא זולות בדרך כלל, וצריך לוודא שאנו בוחרים מסעדה טובה לפני שאנחנו מגיעים אליה.

יש לזכור שבשר זה לא דבר קל להכנה. ישנן שלוש דרגות עשייה של בשר: ריר, מידיום וול דן. דרגות עשייה אלו מתייחסות למאכלי בשר שונים: המבורגרים, סטיקים וכד'. אם מישהו מבקש בשר "וול דן" זה אומר שהוא אוהב בשר "מת" לגמרי. בשביל זה שמבקש את הסטיק שלו במידת עשייה ריר, סטייק מת זה דבר יבש ולא טעים. מסעדת בשרים אמיתית יודעת להעניק לכל לקוח בדיוק את מה שהוא מחפש.

מה הדרך הכי טובה לבחור מסעדות בשרים טובות?

קודם כל יש להתייחס אל המסורת שאליה משתייכת המסעדה. כל מסעדה מתיימרת להתמחות באוכל של עדה מסוימת. מסעדת בשרים מזרחית זה הימור וודאי. עמי המזרח התפרנסו כבר מימי קדם מראיית צאן, כך שמאכלי הבשרים עברו במשפחותיהם דורות שלמים של טבחים וטבחיות מוצלחים, שכל אחד מהם הוסיף את הטאץ' שלו למאכל. התוצאה היא מאכלי בשר מגוונים ועשירים שיערבו לכל חך.

כשמדובר במאכלי בשר, חשוב ביותר מאיזה בשר עשוי המאכל. בשר כבש הוא בשר יקר יותר ורך יותר מבשר בקר. ישנו הבדל גדול בטעם בין החלקים השונים של הבקר, כך למשל כתף בקר רך וטעים יותר מחלקים אחרים. מסעדות בשרים טובות יודעות להתאים כל סוג של בשר למאכל הנכון ביותר עבורו.

מסעדות בשרים ידועות שיש להן הרבה לקוחות, יכולות להשתמש בבשר טרי ולא בבשר קפוא. זה משפיע מאוד על הטעם של המאכל שמתקבל בסוף. מסעדת בשרים גדולה במרבית המקרים יכולה גם להרשות לעצמה לזרוק עודפי בשר שלא נאכלו באותו היום. מסעדות בשרים קטנות לא יכולות להרשות זאת לעצמן. המשמעות היא כמובן טריות האוכל, מה שמשפיע גם על הבריאות, וגם על הטעם.

היגיינה זה דבר חשוב ביותר כשמדובר על מסעדות בשרים. קודם כל יש לשאול את השאלה מאיפה מגיע הבשר למסעדת הבשרים? האם במקום יש פיקוח וטרינרי המוודא שהבקר שמגיע אל הצלחת של הלקוחות אינו נגוע במחלות? האם הבשר נשמר במקומות נקיים, כך שלא יהיו עליו הרבה חיידקים? בשר טרי זה מוצר שאסור לשמור אותו מעבר לשלושה ימים, וגם במהלכם הוא צריך להיות שמור במקום המתאים. ככל שהמסעדה וותיקה יותר ונהנית משם טוב, כן אתם יכולים להיות יותר בטוחים מהבחינה של ההיגיינה.

מסעדות בשרים טובות מציעות מנות מעולות למביני בשר אמיתיים, מנות אלו מבוססות בדרך כלל בעיקר על בשר ומעט מאוד תוספות. מסעדות בשרים אלו מציעות גם מנות למי שפחות מתחבר לבשר, המנות הללו כוללות מנת בשר והרבה תוספת. ישנן כמובן גם מנות לילדים, הכוללות שניצל או נקניקיות. מאכלים פשוטים מסוג זה שונים מהמוצרים הקנויים שמגישים לילדים בבית. אין ספק שכל ילד יתלהב מהנקניקיות של מסעדת בשרים טובה. אם יש לכם בעיה להאכיל את הילד בבשר, תיקחו אותו למסעדות בשרים טובות, וכך תלמדו אותו לאהוב בשר. מסעדות בשרים מציעות תפריט עשיר לכל המשפחה. אין ספק שזה הבילוי המושלם לכל המשפחה בסוף השבוע.

בהמלצתנו כדאי לנסות את מסעדה מזרחית בשרית אבו גוש.

הוסף תגובה