עמדת טעינה לרכב חשמלי

עמדת טעינה לרכב חשמלי

תחום הרכב החשמלי תקוע כבר שנים עם בעיית הביצה והתרנגולת. עד שהיו רשתות נרחבות של תחנות טעינה ציבוריות, מסה קריטית של אנשים לעולם לא תרגיש בנוח לנהוג במכוניות חשמליות – אך עד שמסה קריטית של אנשים הייתה נוהגת במכוניות חשמליות, לא היה שום טעם להשקיע ברשתות נרחבות של תחנות טעינה ציבוריות.

יתכן ומגפת הנגיף הכלילי שוברת את הקיפאון. התחזית האחרונה של כלי רכב חשמליים לטווח הארוך של בלומברג חוזה כי מכירות רכבים חשמליות יחוו ירידה קטנה יותר ממכירות רכב מסורתיות כתוצאה מהלחץ הכלכלי הרחב יותר, וכי הן יקפצו במהירות רבה יותר לאחר שהשוק יתאושש. רכבי החשמל והתשתית הדרושים לחיובם היו גם חלק מרבים מחבילות הגירוי שהכריזו ממשלות אירופה ואסיה. רק בשבועות האחרונים כללה גרמניה מטענים בחבילה הכלכלית המוצעת בסך 2.5 מיליארד אירו, והאיחוד האירופי הודיע ​​כי הוא שואף לקבל מיליון מטענים ציבוריים עד שנת 2025, פחות מ -200,000 כיום.עוד מאג"ח ירוקות של 113 מיליארד דולר בסין שנתפסו בערבוביה של כלליםיעדי האקלים של האיחוד האירופי מאוימים על ידי כללי הבנייה, אומר הקבוצהאוסטרליה דוחה אזהרה מפני סיכון אקלים לשונית המחסום הגדולה יצרני השמש בארה"ב יקבלו זיכוי מס בחשבון אוסוף

"יש בהחלט מקרה שתשתית טעינת רכבים תהיה חלק מההחלמה", אומר מאט אלן, מנכ"ל Pivot Power, מפתח סוללות ו עמדת טעינה לרכב חשמלי בבריטניה. מטענים מהירים דורשים כמויות גדולות של חשמל במקום אחד וההתקנה קשה ויקרה, הוא אומר. השקעות ממשלתיות עשויות לסייע לחברות לנקות את המשוכה, ליצור מקומות עבודה נחוצים ולתת למשק דחיפה נוספת ככל שמגזר ה- EV יתרחב.

"זה יעשה יותר השקעות בפרויקטים נישתיים קטנים יותר, מכיוון שיותר מכוניות חשמליות שמסתובבות משמעותן בסיס לקוחות גדול יותר", אומר אלן ומוסיף: "אנחנו רוצים גירוי, ולא קביים ארוכי טווח לתעשייה."

המפתח הוא להעביר את הנהגים מעבר לטווח החרדה כביכול, או את החשש שייגמר חיי הסוללה וייפול תקוע על הכביש. עם זאת, עד לאחרונה זה לא היה אתגר שמישהו רצה במיוחד לקחת על עצמו, אומר חוויאר גררה, שותף מנהל בחברת ההון הפרטי סטיף גרופ ומשקיע מוקדם במיזם התוספות של קליפורניה, ChargePoint. ליצרני הרכב לא היה שום תמריץ לבנות מטענים שמותגים אחרים יכולים להרוויח מהם (המטענים של טסלה בע"מ, למשל, מתאימים רק למכוניות שלה ומיועדים בעיקר לשימוש ביתי), בעוד שחברות שירות, חברות נפט ומשקיעים מוסדיים רואים את המגזר להיות צעיר מדי, מסוכן מדי או שניהם.

"כשהתחלתי להסתכל על [חיוב EV] בשנת 2016, מעט מאוד אנשים ראו את העניין, והיה מעט כסף להרוויח", אומר גררה. מאז עלות סוללות ה- EV ירדה ב -43%, לפי נתוני BNEF, מה שהופך את רכבי החשמל לנגישים הרבה יותר עבור קונה הרכב הממוצע. זה, יחד עם תקנות פליטה מחמירות יותר באירופה ובסין, שכנעו משקיעים גדולים כי רכבי החשמל עומדים בפני פריצת דרך.

במיוחד חברות נפט ושירותים בעלי יכולת לשלוט בשוק הטעינה של EV. ספקי נפט כבר מפעילים תחנות דלק ממוקמות אסטרטגיות לרכבי בעירה פנימית, וחברות חשמל שולטות ברשתות ייצור וחלוקה להפצה.

"אני לא חושבת שעדיין יש מנצחים ברורים", אומרת אלכסנדרה אודונובן, ראש כלי רכב חשמליים ב- BloombergNEF. "מגמות נפט משקיעות בטעינה של EV בגלל שהן יכולות או חייבות כפי שהיא מחויבת, והן יכולות להרשות לעצמן לגדר על העתיד."

בהתבסס על האומדנים לאימוץ EV במהלך 20 השנים הבאות, BNEF מקרינה כי 12 מיליון נקודות טעינה ציבוריות של EV יידרשו ברחבי העולם עד 2040, לעומת פחות ממיליון כיום. לשם כך תידרש השקעה עולמית של כ- 111 מיליארד דולר.

מגמות ושירותי נפט מיהרו לתחום, החל מ- Royal Dutch Shell Plc, שקנתה את רשת הטעינה NewMotion בשנת 2017; החברה מחזיקה או מפעילה כיום 142,000 מטענים ברחבי אירופה, ונכנסה לשוק האמריקני בשנה שעברה ברכישת ספקית התשתית והתוכנה Greenlots. היריבה BP Plc, רכשה בינתיים את Chargemaster ואת 7,000 התחנות שלה תמורת 170 מיליון דולר בשנת 2018.

כלי עזר רואים בחישמול התחבורה מושיע פוטנציאלי. צריכת החשמל העולמית צפויה להאט ככל שהתעשיות והמכשירים יעילים יותר באנרגיה, אך רכבים חשמליים עשויים לסייע בהגברת הביקוש למגורים.

"כמשתמש ברכב חשמלי אינך צריך יותר ללכת לתחנת דלק – אתה עוזב את ביתך טעון במלואו. זה מושג אחר לגמרי ", אומר לואיס בויל, ראש הניידות החכמה העולמית בספרד Iberdrola SA. "אנחנו כבר ברשת ואנחנו יכולים להבטיח שההספק שאתה טוען את המכונית שלך מתחדש ב 100%."

איברדרולה הודיעה בחודש מרץ כי היא תאיץ את התוכניות להוציא 150 מיליון יורו (170 מיליון דולר) ברשת טעינה מהירה משלה. חברת החשמל הצרפתית EDF, שכבר החזיקה ביותר מ -100,000 נקודות טעינה ברחבי אירופה באמצעות חברת הבת איזיביה, רכשה את מניות הרוב בפוד פוינט בפברואר, שיש לה יותר מ -69,000 נקודות טעינה בבריטניה ובנורבגיה.

מטען הגביע הקדוש ליצרניות רכב, חברות נפט ושירותים כלל אינו דורש חיבור לרשת. Shell וטסלה, בין היתר, פועלים לקראת בניית תחנת כוח מיני עם פאנלים סולאריים שיכולים לייצר ולאחסן מספיק אנרגיה בכדי לספק מקור מטען עקבי. אם, או מתי, זמין מסחרית, זה יהפוך רכבים חשמליים ותשתית טעינה לירוקה לחלוטין.

הוסף תגובה