עסק צף / מהו ההבדל בין עסק כבד לעסק צף וכיצד תבנו בעצמכם עסק צף?

עסק כבד – השיטה הישנה

 

מרבית העסקים של פעם היו בסגנון העסק הכבד. עסק כבד זה עסק עם עובדים, ציוד, השקעות, אחריות, השכרה וכיו"ב. עסקים כבדים מתאפיינים ברמת סיכון גבוהה, רמת מחויבות אדירה, המון מתח ולחץ – ולאו דווקא רווחים גדולים.

 

בעבר, רוב העסקים היו עסקים כבדים. כמעט שלא היו עסקים צפים. לכן, כדי להקים עסק בעבר היה צריך להיכנס למסלול מורכב ומסובך שרבים העדיפו פשוט להימנע ממנו אם לא היה להם את הכישורים, הכסף, היכולות והקשרים.

 

 

 

כובד משקל, אחריות, כאב ראש והתחייבות מוגזמת

 

עם הזמן, הכלכלה השתנתה. היא הפכה מהירה יותר, משתנה מאוד, בלתי צפויה, מחייבת גמישות אדירה ודורשת יצירתיות וזריזות הרבה יותר מכבדות ומחויבות.

 

כתוצאה מכך, החלו להיווצר המון עסקים צפים. עסק צף אינו עסק כבד אלא עסק מאוד קל שמה שמאפיין אותו הוא יכולת גמישות מאוד גדולה שמתאימה לשוק הכלכלי המודרני.

 

 

 

עסק צף

 

כשבאים לבנות עסק צף לא צריך עובדים, כסף, ציוד, מכונות, השכרה של מבנים וכיו"ב. אלה לא המרכיבים הדרושים. מה שצריך הוא כישורים, ידע, הבנה של השוק אליו נכנסים והרבה מאוד עשייה שהיא וירטואלית. 

 

בדרך כלל, עסקים צפים הם עסקים קטנים מאוד. לעיתים קרובות הם מבוססים על בנאדם אחד או שניים לכל היותר. הם מתפתחים מהבית. שעות העבודה הן גמישות מאוד ויכולות להיות בשעות מאוד לא קונבנציונליות. עסקים צפים הם עסקים מאוד פתוחים. לעיתים קרובות הם גלובליים, כלומר עובדים בממשק עם גורמים בכל העולם (לקוחות, ספקים, ידע או תוכנה). 

   

 

 

עסק קל, רווחי, ממזרי וגמיש

 

היתרון הגדול בעסק צף הוא שקל מאוד להקים אותו. אין כל בירוקרטיה או חסמים כדי לפתוח אותו. כמעט שאין תנאי סף. כל מה שצריך הוא חזון, חריצות, גמישות בשעות העבודה וכמובן ידע וכישורים.

 

מגוון העסקים הצפים הוא אדיר, כמעט אינסופי. מה שאנשים לא יודעים הוא שאת רוב העסקים שניתן להקים במתכונת של עסק כבד ניתן גם להקים במתכונת קלה יותר של עסק צף. לכן אין כל ספק שהעתיד העסקי טמון בעסקים הצפים שהולכים ומתרבים מיום ליום. זו הסיבה מדוע רוב האנשים בעולם חולמים על הקמת עסק עצמאי צף, עסק שיאפשר להם מצד אחד חופש אישי רב ומצד שני עניין, אתגר, רווחה ואופק כלכלי. 

 

 

וטיפ לסיום: לפני שאתם רצים להקים עסק כבד עם כל העומס שמתלווה לו – חשבו לרגע על הקמת עסק צף, קל וגמיש. עסק שבו ההוצאות שלכם יהיו קטנות ביותר וההכנסות שלכם יכולות להיות גדולות – כמעט ללא סיכונים. 

הוסף תגובה