עצות לבחירת מוסד ללימודי דמיון מודרך

כל אחד יכול ללמוד דמיון מודרך להיעזר בכלי הנהדר הזה לשפר את חיוף להשיג העצמה וכוח נפשי, לשנות את חייו ולהצליח. רוב האנשים גם מסוגלים ללמד ולהעביר סשנים של דימיון מודרך בעצמם, לעזור לאחרים להתגבר על מכשולים ולצאת לדרך חדשה בחיים.

יחד עם זאת, חשוב ללמוד דמיון מודרך ממרצים ומורים מוסמכים ובעלי נסיון. החוק בתחום הטיפולים האלטרנטיביים אינו ברור והשוק מוצף שרלטנים. לפניכם צרור עצות כיצד לבחור מוסד לימודי ראוי וטוב ללימודי דמיון מודרך.

  • ותק- ככל שיש למוסד יותר ותק, כך הוא יותר לגיטימי ואיכותי. ותק אומר כי יצאו תחת ידיו מספר לא מבוטל של תלמידים ומורים מוסמכים.
  • היקף הלימודים – יש קורס דמיון מודרך האורך שלושה חודשים בלבד ויש מסלול לימודים האורך שלוש שנים. אין ספק כי ככל שמסלול הלימודים ארוך יותר כך הוא גם מקצועי יותר, מקיף יותר ומאתגר הרבה יותר.
  • הכרה – מוסד לימודים טוב מוכר על ידי כל הגורמים הרלוונטים לתחום דמיון מודרך. מיותר לציין כי התחום הוא בעל שם עולמי ונלמד במקומות שונים בעולם. אישור של אחד האיגודים בתחום ואישור של מוסד אקדמאי בישראל מעיד על מוסד לימודים מושקע ומעודכן.
  • תוכנית הלימודים – בהמשך להכרה הבינלאומית, מוסד לימודים טוב יכלול הרצאות וימי עיון נפרדים בתחומים הקשורים לדמיון מודרך. הרצאות אורח וחילופי סטודנטים הם גפ פרמטרים לטיב ואיכות הלימודים במוסד.
  • תחומי לימוד נוספים – דמיון מודרך היא פרקטיקה טיפולית הנושקת לתחומים אחרים כמו למשל לימודי NLP. במכללות רבות יש אפשרות לשלב בין לימודי דמיון מודרך ללימודים בתחום טיפולי נוסף. בצורה כזאת מגדיל התלמיד את יכולותיו וידיעותיו כמטפל.
  • תעודה – טיב התעודה קשור ישירות להכרה שתקבלו בארץ ובחו"ל. תעודה ממוסד הקשור לאקדמיה נחשבת ותר מאשר תעודה פרטית של קורס קצר ותלוש מקונטקסט אקדמאי. חשוב להבין כי דמיון מודרך היא פרקטיקה המעוגנת במחקר ובמבנה לימודים זהה ובינלאומי. מטפל בדמיון מודרך הוא חלק בלתי נפרד מקהילת מטפלים בינלאומית המדברת באותה שפה מתודולוגית.
  • אפשרויות תעסוקה – בסופו של דבר, מי שלומד דמיון מודרך ירצה מאוד לעסוק בתחום. מוסד טוב מחבק ועוזר לבוגריו למצוא תעסוקה בתחום, על כל גווניו.
  • המשכיות – שיטת הזבנג וגמרנו משאירה את הבוגר תקוע במקומו. מוסד המציע המשך לימודים בארץ או בח"ול, ימי ידע נוספים, אפשרויות למחקר וכו' הוא מוסד שיודע כי הוא נמצא בתחום שהולך ומתפתח ולוקח את עצמו ברצינות הראויה.

אל תתפשרו על פחות מזה!

הוסף תגובה