עצות מהירות לאכילה נכונה

ראובן אזולאי

רובנו אוכלים ב מסעדות מסיבות שונות; זמן ונוחות הם הנפוצים ביותר מבין המניעים. להלן רשימה של עצות אכילה מהירות שאפשר ליישם בכל ארוחה, בבית, ב מסעדות ובכל מקום. מים צריכים להיות חלק מכל ארוחה. לאחר שסיימת לאכול, הבטן צריכה להיות חצי מלאה, או אף פחות מזה, באוכל, השאר את בטנך ריקה לפחות חלקית לאפשר תנועת אוויר. אופטימאלית על כל שתי כוסות של מזון מעוכל, יש לשתות כוס אחת של מים. כאשר אוכלים בכל מסעדה, אכול חצי מנה, מקסימום, והמתן חמש או עשר דקות. מסעדות בדרך כלל יגישו שתיים עד ארבע ארוחות המתאימות לאדם יחיד על צלחתו. זה הרבה מדי מזון לצרוך בשעה אחת של ישיבה במסעדה. יש כמה מסעדות בהן ארוחת יחיד אחת יכולה להאכיל ולהשביע משפחה בת ארבע נפשות. 

אל תערוך השוואות בינך לבין אנשים אחרים, כל אחד בנוי אחרת וגופו צורך מזון בכמויות אחרות. למד לאכול וליהנות מן ה אוכל, תוך יצירת שליטה את התיאבון. 

לעיתים אנו נוטים להרגיש אשם אם לא סיימנו את כל האוכל מן צלחת. מקורה של התניה זו הוא לרוב בילדות, הייה מודע לכך וקנה שליטה על הרגליך. תמיד זכור לאכול משהו לארוחת בוקר ולא "לדלג על זה." כשאתה אוכל, הקפד לשבת על יד שולחן ולהקדיש את הזמן הראוי לכך. אכול לאט ולעס ביסודיות את מזונך. 
עשה לך הרגל לאכול ארוחה אחרונה קלה בכל יום, דגנים עם פירות, סלט ירקות עם שמן זית וחומץ בלסמי, אורז עם ירקות, פופקורן קל, ללא תוספת חמאה ומלח. 

בשר, עוף או דגים בצירוף ירקות טריים כדאי לאכול בצהריים. דלג על קינוח ממותק, במקומו תוכל לאכול פירות שונים.

ארוחות קלות המתאימות לבוקר או לערב דגני בוקר, לחם, יוגורט עם פירות כמו תותים או דובדבנים, פלחי פירות, גבינת קוטג דל שומן, אורז עם פירות, או יוגורט עם שקדים. אם אתה מרגיש חייב לשתות קפה או אלכוהול, שתה אך וודא כי התצרוכת מתמתנת באופן קיצוני. הן קפה והן אלכוהול מייבשים את הגוף, ולכן יש לשתות מים במקביל כדי לפצות. לגבי יין, כוס או שתיים ביום צריכות להיות המקסימום. כך גם לגבי כוסות קפה. זכור כי תה ירוק הוא תחליף טוב לקפה. מזון מזין אינו תירוץ לאכול הרבה מדי, גם כאשר אוכלים בריא, כמות המזון צריכה להיות מתונה.

הפוך את הארוחה לסוג של מדיטציה. הפסק כל כמה דקות, חשוב על המזון שאתה אוכל והתענג עליו, חשוב על גופך ועל תהליך העיכול, הייה מודע לתהליכים החלים בגופך וחשוב עליהם בעת בה הם מתרחשים. היי אסיר תודה על חייך ובריאותך. שתה ואכול בצורה רגועה.

הוסף תגובה