פונדק המלח הלבן

פרק ראשון-

מצאתי את עצמי משוטטת  ברחוב. לא ידעתי מי אני, או איפה אני נמצאת, וגם הזמן לא היה ממש ברור. דבר אחד ידעתי, הייתי  רטובה עד שד עצמותיי והייתי חייבת למצוא מקום יבש לחשוב בו. הרחוב היה חשוך. הרגשתי שאני יורדת, המשכתי ללכת. באוויר היה ריח של ים. כל הבתים בדרך נראו ריקים מאדם, או שתושביהם  מסתגרים מפני הסערה. מרחוק ראיתי  אור, הלכתי לכיוונו ואחרי זמן, שניראה ארוך מאוד הגעתי לפונדק  "המלח הלבן", ונכנסתי. בניגוד גמור למצב בחוץ, הפונדק היה מקום חם, רועש  ומלא באנשים. מצאתי לעצמי שולחן קטן בפינה  בצד, התיישבתי, הרגשתי כאילו לא ישנתי שבוע והייתי מורעבת. לא הספקתי להתיישב, וכבר ניגש אליי בחור נמוך שמנמן וחיוך גדול על פניו: "ז'אן ,כמה טוב לראות אותך שוב, לא ביקרת אותנו כבר המון זמן,  לאן נעלמת? תראי איך את נראית! רגע על תזוזי! אני מביא לך את מרק השקדים שאת אוהבת. טוב, לפחות ידעתי שקוראים לי ז'אן,  שיש מישהו שמכיר אותי ושאני אוהבת מרק שקדים.

מרק השקדים של פונדק "המלח הלבן", דרכו למדתי מעט על עצמי, ובעיקר על המתכון:

חותכים קטן 750 גרם בשר כתף, מתבלים יפה במלח ובפלפל שחור גרוס, מקמחים קלות, מטגנים במעט שמן בתוך סיר כבד. לאחר שהבשר קיבל צבע, מוסיפים שני בצלים קצוצים וארבע שיני שום מעוכות. מטגנים על אש גבוהה כ -10  דקות ומוספים כ200  גרם שקדים טחונים גס, מוסיפים מלח גס. כעבור עוד 4 דקות מוסיפים ¼ כוס קוניאק וכעבור דקה מוסיפים תערובת של פלפלים גרוסים: שחור, אנגלי, ירוק, סיצ'ואני ואפריקאי.  מכסים בליטר וחצי מים ומבשלים על אש נמוכה כשעתיים, עד שהבשר רך. לבסוף במחבת ממיסים שתי כפות חמאה מוסיפים כ100 גרם שקדים חתוכים גס מטגנים קלות מפזרים כף סוכר חום מערבבים בכף עץ מוסיפים ¼ כוס קוניאק מובחר ו ¼ כוס יין מתוק כגון טוקאי או פורט. כעבור דקה מוסיפים ½ כוס שמנת, מצמצמים קלות ומוספים למרק. מגישים חם

לאתר- http://sites.google.com/site/bankialon/

כל הזכויות שמורות לאלון בנקי. אין לשכפל, להעתיק, להקליט, לתרגם לשדר או לקלוט בכל דרך כל חלק מהחומר הספרותי. שימוש מסחרי מכל סוג שהוא בחומר הכלול אסור בהחלט, אלא ברשות בכתב מאלון בנקי.          

הוסף תגובה