פשטידת ירק דלת פחמימות

גרשון בן עמי

פשטידת ירק דלת פחמימות אריזה אחת של תרד, או עלי פזית חופן פטרוזיליה, 4 ביצים חצי כפית כמון 4 בצלים ירוקים מעט פלפל שחור כף גדושה של טחינה גולמית מלאה 2 כפות שמן זית אופן ההכנה הערה כללית: לאחר שטיפת הירק יש להסיר ממנו את מי השטיפה. לקצוץ את העלים לפסים ברוחב של 1 ס"מ. לקצוץ פטרוזיליה ובצלים ירוקים, להניח אותם יחד עם העלים הקצוצים בקערה ולערבב מעט לטרוף את הביצים יחד עם הטחינה, כמון ופלפל שחור. ליצוק את הביצים עם התבלינים מעל הירק הקצוץ ולערבב היטב ליצוק 2 כפות שמן זית על מחבט ולהניח אותו על האש. לאחר שהשמן התחמם יוצקים את כל הבלילה למחבט ומכסים אותו, בשלב זה חשוב מאוד להנמיך את הלהבה למינימום האפשרי.

לאחר 10 דקות יש להפוך את הפשטידה ולכסות שוב, 10 דקות נוספות של בישול והפשטידה מוכנה. כדי לבדוק אם הפשטידה מוכנה יש לטפוח כלות מעליה, אם לא נוצר שקע הפשטידה מובנה. פשטידת כרובית 1 כרובית בינונית חבילה אחת של עלי תרד 4 שיני שום מעט פלפל שחור מעט כורכום 4 ביצים כוסברה כף טחינה גולמית מלאה 2 כפות קמח כוסמין 4 כפות גדושות של לבנה (רצוי לבנה מחלב עיזים) 4 כפות שמן זית אופן ההכנה לשלוק את הכרובית עד שהיא מעט רכה ולהניח לה להתקרר. לאחר שטיפת הירק והסרת מי השטיפה ממנו יש לקצוץ אותו היטב ולהניח בתוך מעבד מזון.

להוסיף לתוך המעבד 4 ביצים טרופות, 4 שיני שום, מעט פלפל שחור, מעט כורכום, כוסברה, כף טחינה גולמית מלאה, 2 כפות קמח כוסמין, 4 כפות גדושות של לבנה וכף אחד שמן זית. מפעילים את המעבד עד לקבלת עיסה ירוקה ואחידה. (אם אין מעבד מזון גדול, אפשר לחלק את הכמויות לשני חצאים ולעבד כל חלק בנפרד). משמנים תבנית אפיה בשלוש כפות שמן זית, מניחים לתוך התבנית בתפזורת אחידה את חלקי הכרובית המפורקת ויוצקים מעליהם את העיסה הירוקה. זמן אפיה: בתנור חם 180 מעלות, 40 דקות.

הוסף תגובה