פתח את הדלת ותן לשמש לחדור פנימה

פתח את הדלת ותן לשמש לחדור פנימה / יעקב חייט

אומרים שיש שני סוגי אנשים בעולם – אלה החושבים על כל הדרכים הנפלאות להגיע מהמקום שהם נמצאים בו למקום שבו הם רוצים להיות, ואלה העושים משהו כדי להגיע מהמקום בו הם נמצאים למקום האידיאלי אליו הם רוצים להגיע .

הרבה פעמים אנו יושבים ופשוט מקטרים על מצב העניינים בחיים שלנו: "שום דבר לא הולך לי", "המנהל אינו מקשיב לי", "העבודה שלי על הפנים", "אני עובד ומוציא את הנשמה ולאף אחד לא איכפת", "אף אחד לא אוהב אותי", "אם היה לי את הכסף הכל היה נראה אחרת…", אם הייתי נולד למשפחה אחרת"… וההסברים מגיעים יחד עם התלונות האלה במהירות רבה…

תאמין או לא, הפתרון הוא פשוט, למרות שאולי תתנגד לו בתחילה. פשוט עמוד מול, ובמקום להתלונן באופן קבוע על מה שאתה חושב שלא עובד (ויכול להיות שהרבה דברים אינם מוצאים חן בעיניך), חשוב על מה כן עובד, מה כן מוצא חן בעיניך, מה כן משמח אותך, במה כן יש לך תוצאות טובות, מי כן אוהב אותך… וכך תאפיל על האנרגיה השלילית ותתחיל להרגיש ולרטוט את האנרגיה החיובית .

וזה יכול להתחיל מדברים קטנים, שאולי את מתייחסת אליהם היום כאל דברים המובנים מאליהם, ושכחת את הפלא והקסם שהם: אור השמש, מקום חניה שמצאת בקלות, מישהו שפינה לך מקום באוטובוס, חיוך של ילד כלפייך, זר פרחים יפה, גלי הים… ועד לתופעות גדולות יותר כמו המקום לישון, היחסים שיש לך עם אהובייך, המקרים בהם את חווה ניסים… והם יכולים לקרות יום יום .

כך שהרשימה יכולה להיות מאד ארוכה…

ברגע שאתה מתחיל להתמקד בחיובי, השלילי מתחיל להעלם. גם נר קטן יכול להאיר חדר גדול וחשוך. כשאתה מתחיל להתמקד בחיובי, השלילי מתחיל להיעלם ולו רק מתוך העובדה ש"אין לך זמן אליו". פתח את הדלת ותן לקרני השמש לחדור פנימה בשמחה. אני יכול לאמר מהתנסות אישית שככל שהרביתי, כך הרגשתי יותר טוב. ויותר מזה, ככל שחשבתי על מה אני אכן רוצה, במקום על מה קיים עכשיו (במציאות) הרגשתי וחיי הפכו להיות קלים יותר, למרות ששום דבר חיצוני לא קרה בצורה דרמטית עדיין .

בקר. צאי מהמטה עם חיוך. דעי עמוק בתוכך, והחלטי שאת הולכת להינות מהיום. התחלה עם הודיה על מה שיש היא התחלה מצוינת להכנס לאותו הלך רוח. ככל שתתאמני בכך, כך זה יבוא באופן טבעי, אפילו בנוכחותם של אתגרים שונים. ואם ההחלטה הבסיסית ש"החיים יפים" תיטמע בך, הרי למרות המכשולים תתחילי למשוך אלייך אהבה, אור, אנרגיה, שמחה ואושר .

כשתקלוט את המשמעות והכוח של האנרגיה החיובית, תתחיל לגלות ולטפח את הכוחות הפנימיים שלך ותתחיל לראות יותר ויותר הזדמנויות. ההזדמנויות סביבך כל הזמן. ביער ההזדמנויות אנו צריכים להסתכל מעבר למכשולים ולראות את העצים המלבלבים והמוצאים חן בעינינו .

מה דעתכם להתחיל היום למלא את ראשכם במחשבות נהדרות, שיגרמו לכם להרגיש טוב ותחושות של הנאה. דברים נפלאים יתחילו להופיע משינוי זה של גישה .

אפילו אם אינך מאמין לי, התחל להתאמן. תתחיל להרוויח מהרגע הראשון .

כל טוב

 

יעקב חייט – יעוץ, אימון, טיפול, שקום – גוף, נפש, משפחה, חברה וכלכלה www.tobemore.stiker.co.il .

הוסף תגובה