צילומי הריון טבעיים – צילום טבעי – מה זה בכלל?

צילומי הריון טבעיים – צילום טבעי – מה זה בכלל?

צילום טבעי רלוונטי בעיקר כשמדובר בצילומי הריון, גם כאשר מדובר בצילומים של ההריונית לבדה וגם עם בן הזוג. למה כשמדובר בצילום טבעי  זה פחות רלוונטי לצילומי משפחה?

אם התעניינתם ב צילומי הריון או בצילום משפחתי, בוודאי נתקלתם במושג "צילום טבעי".

מהו צילום טבעי? הכוונה בצילום טבעי היא  שתוצרתו הסופית נראית לא מבוימת או לפחות כמה שפחות מבוימת. נכון, גם כאשר צלמת מקצועית כדוגמה מנסה  להשיג צילום טבעי, היא עדין מכוונת את המצולמים ונותנת להם כלים, כיצד לעמוד מול המצלמה, אך חשוב שבסופו של דבר, כשנביט בצילום, זה יראה כמו רגע ספונטני שנקלט במצלמה.

הרגעים הספונטניים הם המיוחדים ביותר. אלו רגעים אינטימיים, אמתיים וקסומים, שייחודיים רק לאותו הרגע. הם טומנים בחובם רגשות גלויים וסמויים, ולכן כצלמת, אני שואפת תמיד לתפוס דווקא את הרגעים הללו!

 לאיזה סוגי צילומים יתאים הצילום הטבעי?

כמעט שכל אחד ואחת מכם התנסה פעם בצילום ילדים. ברוב המקרים בוודאי הבחנתם שהם לא מפסיקים לזוז, מסובבים את הראש, עומדים בתמונות שונות ומשונות… נו, ילדים…

הצילומים עם ילדים, הם ממילא טבעיים. בנוסף, העבודה עם ילדים היא מטבעה שונה, משום שאין להם את החומות והמחסומים שיש בדרך כלל למבוגרים, מה שהופך את סשן הצילומים למקורי ומיוחד כל פעם מחדש!

 אז איך יוצרים צילום טבעי?

הסוד הוא לקלוט את הרגע האינטימי, שקורה באופן לא רציונלי. 
רוב המצולמים לא "נולדו מול מצלמה". סשן צילומים הוא חשיפה של הגוף והנפש ומניסיוני, רוב המצולמים לא חשים בנוח לחשוף את עצמם. כדי להקל עליהם ולעזור להם להשתחרר אני מסבירה ונותנת טיפים למצולמים לכל אורך הצילומים, וכך מסייעת להם לעמוד נכון מול המצלמה. אני משתדלת לשים לב גם לפרטים הקטנים ביותר, כגון: מבט וחיוך.

בנוסף, אני עושה שימוש בשיטות וטכניקות ייחודיות, שגורמות למצולם/ת להרגיש בנוח וכך לאט לאט נוצר אמון בי ובמצלמה וכל אחד נפתח ומשתחרר בקצב שלו.

 גם לתאורה חשיבות ביצירת צילום טבעי.

עליה להתאים לצילום ולמצטלמים ויש לשמור, שלא תפיץ אור בוהק או בהיר מדי. 
חשוב לעשות שימוש בתאורה טבעית ככל הניתן, בעיקר בסשנים שמתקיימים מחוץ לסטודיו 
(בגינת הסטודיו, בטבע או בכל לוקיישן אחר שתבחרו).

 צילומי הריון בטבע  בניגוד ל צילומי הריון בסטודיו נעשים בהתאם לאפשרויות הצילום במיקום הנתון, בהתאם לשעות היום בהם מצלמים, זאת תוך התחשבות בתאורה הטבעית הקיימת במקום. 
כפועל יוצא  צילומי הריון בטבע הם כמעט אף פעם לא אחידים ומשתנים בהתאם לשעה לעונה ולאקלים ובזה טבעיותו של הצילום.

לסיכומו של דבר, צילום טבעי נכון ייווצר אם ניצור מכלול של כמה גורמים: לוקיישן, אור, עמידה נכונה, הבעה, בגדים וסטיילינג נכון. 
צלם מקצועי ומנוסה ידע לבנות את המכלול הזה, כך שייתן לנו את התוצרים הטובים ביותר! 

הוסף תגובה