קונסטלציה משפחתית – Family Constellation

 
 

קונסטלציה משפחתית – Family Constellation

סופ"ש 16-18 בפברואר

מדובר כאן על אחת הסדנאות העצמתיות והחשובות, אשר יכולות להשפיע על החיים. זו סדנה המאפשרת לכם 'להציץ' על חייכם ולראות את הנושאים בהם אתם מתעסקים מזווית שונה ומשמעותית. דרך העבודה הקבוצתית אתם מעלים נושאים המשפיעים עליכם בחיי היום יום, נקודות מהותיות ודרך עבודת העמדה (הקונסטלציה) נוסר הערפל ומתחדדת תמונת חייכם.

הקונסטלציה המשפחתית מציעה דרך מפתיעה ומרתקת כדי להביא בהירות לכל אותם מקומות "תקועים" או "לא מובנים" בחיינו, וליצור מבנה חדש בו האהבה והריפוי זורמים בחופשיות. תוך כדי תהליך עמוק ומרתק במיוחד של דינאמיקה קבוצתית, אנו מעלים על פני השטח בצורה מוחשית מאוד, את הדינאמיקות המשפחתיות המשפיעות על חיינו, חושפים את האמת הנסתרת שמנהלת אותנו, ויוצרים מודל חדש ובריא המחולל טרנספורמציה אמיתית בחיינו.

זהו תהליך טיפול עצמתי הנושא בחובו פוטנציאל אדיר להשבת האיזון למשפחת המקור שלנו. מעבר לריפוי שהוא מביא עמו, נושא בחובו התהליך גם חכמה אדירה שעשויה להעשיר את חיינו על ידי הבנה רחבה ועמוקה יותר של נושאים כגון אהבה, מיניות, כבוד, מוות ואספקטים מהותיים נוספים בחיינו. הקונסטלציה המשפחתית מציעה הסתכלות על החיים כפי שהם. 

השיטה מאפשרת לנו לקבל תובנות חדשות ומהותיות של הדינאמיקות המעצבות את חיינו ולהשיב חוזק, בהירות ואהבה לתוך חיינו. זוהי דרך למצוא את מקומנו הנכון והמשוחרר בתוך המשפחה (ובחיינו בכלל). בתהליך אנחנו מתבוננים בדינאמיקה המשפחתית שלנו ממקום צלול וחומל ובסביבה בטוחה ומזינה.

איך הקונסטלציה עובדת?

 

לאחר התבוננות קצרה בעברם של המשתתפים בה אנו מסתכלים על אירועים יוצאי-דופן שעצבו את המשפחה, המשתתף בוחר אנשים מהקבוצה שייצגו קרובי משפחה 'רלוונטיים'. לאחר מכן, בצורה אינטואיטיבית ממקם המשתתף את הנציגים בחלל החדר וכך יוצר "תמונת מצב" של הדינמיקה המשפחתית.

המיקום הפיזי במרחב מעביר אל הנציגים "ידע" המאפשר להם לחוש מה שאנשים במשפחה חשים. מרגע זה והלאה, המשתתף מתישב ופשוט מתבונן בתנועות ובשינויים אצל ה'נציגים'. זהו בהחלט תהליך מסתורי שצריך לחוות אותו בשביל להבין אותו. ניתן כך לראות שיש קשר טבעי בין כולנו המאפשר לנו גם לחוש את המציאות של אנשים אחרים.

הנציגים מתחילים 'לדעת' דברים וכך במשותף מתחילים לעבוד על הנושא שהמשתתף הביא איתו. זהו תהליך מרתק המגלה לנו פעם אחר פעם כמה החוויות של הנציגים מדויקות ותואמות את מציאות המשפחה של המשתתף. ברגע שהמידע כולו מוצג, אנו מתחילים להניע ולשנות את המערכת המשפחתית ע"י פנוי מקום לאינטרקציה הרצויה בין חברי המשפחה.

התהליך:
 בתוך קבוצה אינטימית של אנשים, נלמד להכיר את הדינאמיקה הפנימית של המשפחה שלנו ונבין לעומק כיצד היא משפיעה על כל תחום ותחום בחיינו. כל מפגש יכלול לימוד העקרונות של הקונסטלציה המשפחתית ויתמקד בנושאים כגון אהבה, מערכות יחסים, מיניות, מוות, מחלות ועוד. החלק העיקרי של המפגשים יוקדש להעמדות עצמן של חברי הקבוצה.

על המנחה: מילאן
מנחה, תרפיסט ומאפשר תהליכי מודעות ליחידים ולקבוצות.
הכשרותיו התרפויטיות כוללות Pulsation, ייעוץ, תרפיית ילדות (Primal Feeling) קונסטלציה משפחתית, גשטלט, NLP וטיפול בטראומה בשיטת Somatic Experiencing

הוסף תגובה