קורס מאמנים – לאלף את הנמר שבך

 

לפני עידן הקורסים, ולפני שנפתח קורס מאמנים באמריקה, אינדיאני אחד העביר לבנו קורס מאמנים קצרצר וסיפר לו את הסיפור הבא:

"בני", הוא אמר, "בכל אחד מאיתנו שוכנים במאבק מתמיד שני נמרים. אבל בתוכנו, אנחנו צריכים לבד לדעת לשלוט בשניהם:  נמר אחד הוא שחור משחור, בעל עיניים אדומות ויוקדות וריר נוטף מזוויות פיו. הוא הרוע והקינאה, הוא הכעס והחרטה, הוא הצער והכאב.  הנמר הזה מלא באשמה ובעלבון, בעל רגשי נחיתות ותחושת עליונות, מוצף באגו ובשקרים.

לעומתו, הנמר השני צחור כשלג ועיניו טובות כחולות וחודרות.  הוא נאה, שוחר שלום ואהבה, מלא בתקוה ובשלווה, משדר ענווה, טוב לב, נדיבות. הוא נמר אמפטי, הדובר רק אמת, ליבו מלא רחמים וחמלה וכולו אמונה."
הנכד חשב על זה במשך כדקה ולאחר מכן שאל: "אבל סבא, איזה נמר מנצח?"
האינדיאני ענה בפשטות: "זה שאתה מאכיל"…(מקור אלמוני)

בכל אחד מאיתנו קיימים נמרים כאלה ותוצאות המאבק ביניהם משתקפות בחיינו: בעבודה, במערכות יחסים, בזוגיות, במשפחה ובעצם בכל תחום משמעותי לנו. אנחנו יכולים דרך קורס מאמנים לדעת להבחין ביניהם בשלב ראשון, שם יוכלו לתת לנו כלים לזהות את מי מהנמרים אנחנו מאכילים. 
יש רגעים בו הנמר ה"רע" רעב כל-כך שאנחנו מעדיפים להאכיל אותו, במקום לחזק את הנמר ה"טוב" ולסמוך עליו שיינצח. אנחנו חוטאים ביוהרה כשאיננו רואים מי נמצא מולנו, אנחנו נותנים לאגו שלנו להחליט עבורנו כיצד לנהוג במקום לוותר על צרות העין ורגשי הנחיתות. קורס מאמנים יכול לסייע לנו למתן את ה"נמר הרע" ולתת ביטוי חזק יותר ל"נמר הטוב".

גישת האימון הבסיסית מובילה אותנו תמיד למבחן האולטימטיבי – מבחן התוצאה. כך, קורס מאמנים והכשרה יכולים להוציא מאיתנו את התוצאות הרצויות ולתת לנו כלים להוביל הלאה. כשאני שואל מהן התוצאות בחיי? איך הבאתי לתוצאות הללו? האם הייתי רוצה לייצר תוצאות אחרות?? התושובת לא תמיד ברורות. תהליך שבו האדם מתבונן בתוצאות בחייו ושואל את עצמו כיצד הוא מייצר אותן והאם הוא רוצה לפעול אחרת, מגולם במונח "אחריות". אתה יכול לבחור איזה נמר להאכיל, ואתה יכול ליצור שליטה בחיים שלך. בחירה של קורס מאמנים טוב, יכולה לסייע לך – כאדם פרטי וכדמות ייצוגית לרסן את הנמר האחד ולהאכיל את הנמר השני.

בלקיחת האחריות תוכל לעמוד במבחן התוצאה שלך – לנהל  את חייך כפי שאתה רוצה, ולא כפי שאתה יודע. כדי לדעת יותר אתה צריך לבחור קורס מאמנים שידריך אותך, ורק אותך על מנת שתכיר עצמך טוב יותר.

אז איזה נמר אתה מחליט להאכיל?

 

 

הוסף תגובה