קיובייס ושימוש בפלאגינים מסוג VST

VST היא טכנולוגיה שפותחה על ידי חברת סטיינברג אשר מאפשרת להחליף ציוד אולפני שבאופן מסורתי היה חומרתי- בתוספי תוכנה. 

סוגי הVST נחלקים לשניים: ישנם VST Instruments שהם סינטיסייזרים וסמפלרים תוכנתיים – כלומר מכשירים אשר מפיקים סאונד. ישנם גם VST Plugins שהם תחליפים וירטואליים למכשירי אפקטים, מעבדי צליל ווקודרים וכדומה.

תוכנת קיובייס עושה שימוש בטכנולוגיית הVST כאשר בקיובייס 4 הציגה סטיינברג את טכנולוגיית ה-VST3 אשר מאפשרת פיתוח מכשירים יצירתיים ומעניינים יותר, ביניהם קומפרסורים ואפקטים המאפשרים שירשור צידי או Side Chain. לעומת זאת השימוש בפלאגינים מסוג DX נמנע בגירסה 4 של קיובייס לחלוטין. 

על מנת להשתמש בפלאגינים מסוג VST יש להתקין אותם לתוך תיקיית VST Plugins בתוך תקיית סטיינברג. בפלאגינים מסויימים צריך פשוט למשוך את קובץ הDLL שלהם אל תוך תקייה זו על מנת שיעבדו. כדי לבדוק אם פלאג מסויים נקלט על ידי תוכנת הקיובייס, ניתן פשוט לפתוח את אופציית Plugins Information מתוך תפריט DEVICES בקיובייס. 

ישנם באינטרנט פלאגינים ואינסטרומנטים רבים ואיכותיים להורדה בחינם- Free VST. פלאגינים ואינסטרומנטים אחרים ניתנים לרכישה. אחת החברות שמוכרות VST פלאגינס ואינסטרומנטים וכן מציעה מספר פלאגינים לקיובייס בחינם היא Musicrow הישראלית. בין השאר מציעה החברה Piano VST איכותי, וStrings VST אשר מדמה מכונות סטרינגס ישנות ואהובות כמו הARP SOLINA STRING MACHINE. 

למי שמעוניין להתמקצע בתחום ההפקה המוסיקלית מומלצים לימודי קיובייס מסודרים, במהלכם תתקבל הבנה של סוגים שונים של VST, ההבדלים בין סינטיסייזרים לסמפלרים, הבנה של סוגים שונים של אפקטים השימוש הנכון בהם והפרמטרים השונים שלהם ועבודה נכונה מול תוכנת הקיובייס.

הוסף תגובה