קייטרינג כפתרון לארוחת החג

אם משימת האירוח לחג הוטלה עליכם השנה, או אם העזתם להתנדב ולקחת אותה על עצמכם למרות  שאתם לא ערוכים לבישולים – אל תשברו את הראש.

לא כולנו בשלניו/בשלנים, לא כולנו פנויים לכך ולא כולנו נהנים מפרוייקט ארגון והכנת הארוחה. 
בדיוק לשם כך ברא אלוהים את הקייטרינג.
בשנים האחרונות הפך השימוש בחברות קייטרינג לצורך אירוח בחגים ובכלל לדבר מקובל. עד לא מזמן לא העזנו אמנם לחשוב על כך, ופחדנו שהאמא הפולנייה שבנו תתמרד, אבל  אז גילינו ש"כולם עושים את זה" והחלטנו גם אנחנו לנסות להשתמש בשירותים מקצועיים להכנת ארוחת החג.

המונח "קייטרינג" מציין לא רק אוכל מוכן אלא את כל השרות הנייד שמתחיל מהכנת אוכל ומסתיים לעיתים בעיצוב המקום בו מתקיימת הארוחה או הארוע.

באיזה סוג של קייטרינג לבחור? סוגי הקייטרינג מגוונים. יש המתעקשים על שף פרטי, על סוגי תפריטים שונים, על אוכל שמתאים לאירוע בטבע, על עיצוב מנות מיוחד ועוד.  
קייטרינג טוב הוא כזה שמצליח לשלב בתוכו מגוון טעמים ועיצוב ומצליח לגעת בכל אורח בצורה אישית ושונה.

חברות הקייטרינג מתכוננות חודשים ארוכים לפני בוא החג ומכינות תפריטים חדשים ומקוריים בכל שנה בכדי לשפר את השירות שהן נותנות לאלפי לקוחות חדשים ולהתחדש.

כאשר בודקים אפשרויות להזמנת קייטרינג לאירוע, חשוב בעיקר בחגים לקחת בחשבון אם אתם רוצים להזמין קייטרינג כשר. ישנם אנשים שהכשרות חשובה להם מאד ולכן תוודעו שלחברה איתה אתם עובדים יש תעודת כשרות.

ראובן גד מחברת הקייטרינג "תמרים" מסביר מה חשוב לבדוק כאשר בוחרים חברת קייטרינג:

כשרות:
"במידה ואתם שומרי כשרות, הדבר הראשון שתרצו לבדוק הוא תעודת הכשרות של חברת הקייטרינג. גם אם אינכם שומרי כשרות, וודאו שאף אחד מהאורחים אינו מקפיד על כשרות, על מנת למנוע אי נעימויות."

בניית התפריט:
את התפריט יש לבנות כך שיציע סוגי מנות הפונות למכנה המשותף הרחב ביותר של הקהל המוזמן לארוע. נסיונות לגיוונים נועזים, מבורכים, במידה והם מתאימים לאופי הסועדים. חשוב לחשוב על כל המוזמנים ולבנות תפריט בו כל סועד ימצא לעצמו מגוון מספק של מנות לטעמו.

כמה מנות מומלץ להכין ? 
מנה ראשונה אחת מספיקה בדרך כלל. אחריה יש להכין שני סוגי מנות עיקריות, עוד לפחות שתי תוספות, מומלץ על חמישה סוגי סלטים ושני קינוחים לפחות. 

מה עם הילדים? 
אין צורך להכין תפריט מיוחד ונפרד. מניסיון מצטבר, הילדים מאוד אוהבים את מנות המבוגרים ולכן אפשר בהחלט להסתפק בתפריט אחיד לכל בני המשפחה.

ואם יש בין האורחים צמחוניים? 
התוספות והסלטים בדרך כלל מספיקים בהחלט לבנות ארוחה מלאה ולהשביע גם את מי שלא אוכל בשר.

מה עם אנשים סוכרתיים ושומרי הדיאטה למיניהם? 
כמעט כל קייטרינג המכבד את עצמו מציע כיום מנות דלות שומן לשומרי דיאטה כמו פילה דניס, חזה עוף צלוי, שעועית ירוקה וסלטים שונים ובהחלט קיימת אצל כולם מודעות גבוהה למנות בריאותיות ולאוכלוסיות מיוחדות.

ומה שותים? 
כיום יש נטייה להתאים את היין בארוחת החג לטעם האישי ולא למנות. אפשר לחבר כל סוג יין עם מנה ואין צורך לשבור את הראש. באופן כללי בחגים יין מבעבע (קאווה ולמברוסקו) מאוד פופולארי.

איך מחשבים כמויות?
בעלי מקצוע מחשבים את כמות החומרים והמוצרים להכנת התפריט למספר משתנה של אנשים על פי מפתחות מקצועיים מדוייקים של מנות קייטרינג, ודואגים שהכמות תספיק תמיד ולא יחסר דבר.

שירותי קייטרינג נוספים:
חברות קייטרינג רבות מציעות שירותים מלאים הכוללים גם אספקת כלים לסועדים, עיצוב שולחן החג ואף לווי הארוחה עצמה: חימום המנות והגשתן.

כמה זה עולה? 
רוב חברות הקייטרינג שאינן מוגדרות כקייטרינג גורמה,  גובות מחירים דומים ושווים לכל נפש. מה שיכול להקפיץ את העלויות הוא כמובן מספר האנשים וה"אקסטרות" כמו מנות מיוחדות או יוצאות דופן המצריכות חומרים יקרים יותר או זמן הכנה ארוך ומרוכב יותר.

בין אם בחרתם בשירות קייטרינג מלא, שילבתם שירותי קייטרינג עם קצת "תוצרת בית" או בחרתם לעשות הכל בעצמכם, חשוב שתהנו מעצם האירוח, קחו את זה באהבה ובקלילות, התנקו ממתחים ומשקעים, לבשו חג לקראת שנה חדשה ומתוקה!

הוסף תגובה