קצת מהכל / כיצד תחיו את חייכם באיזון ובשלמות?

 

הכי טוב בכל דבר

 

אנשים רבים מנסים להשיג את הטוב ביותר עבור עצמם. את הקריירה הכי מבריקה, את בני הזוג הכי מושלמים, את החיים הכי טובים, את התואר הכי נחשק ואת מקום העבודה הכי מתגמל.

 

על פי רוב, אנשים שמנסים להשיג את הטוב ביותר הם אנשים תחרותיים והישגיים שמקריבים חלקים משמעותיים מהחיים שלהם לטובת ההישגים והמטרות שהם הציבו לעצמם.

 

 

 

הפסד צפוי מראש

 

חשוב להבין, שכדי להיות מספר אחת במשהו – נדרש קורבן גדול. קורבן של זמן, קורבן של כישורים חברתיים, קורבן של יחסים זוגיים, קורבן של משפחה וחום, קורבן של קלילות והנאות החיים.

 

התוצאה היא, שאנשים שמקדישים את כל חייהם כדי להיות הכי טובים משהו מסויים – נותרים על פי רוב עם הפסדים וקורבנות כבדים מנשוא. במבחן הזמן, כל הישג בולט וחריג לטובה גובה בתחומים אחרים קורבנות ומחירים משמעותיים.

 

 

 

קצת מהכל

 

במקום להשיג את הטוב ביותר בתחום מסויים, נסו להשיג קצת מהכל. אל תוותרו על כל תחומי חייכם – הנאות, יחסים, חופשות, לימודים, משפחה, השכלה וקריירה אלא פזרו את האנרגיות שלכם בין כל תחומים אלו: עבדו קצת, בלו קצת, תהיו בזוגיות קצת, שמרו על הקשר המשפחתי קצת, צאו לחופשות קצת, למדו קצת, אכלו קצת – עשו הכל, אבל לא בהגזמה אלא קצת.

 

הגישה שתאפשר לכם לעשות זאת תחייב אותכם להוריד מעט את רף הציפיות והדרישות העצמיות, לא לשאוף להיות מספר אחת, לא לסחוט את עצמכם ולדרוש מעצמכם יותר ממה שאתם באמת מסוגלים ובמקום זאת, לקחת קצת מכל דבר ומכל תחום בחייכם וכך לחיות חיים מאוזנים, מגוונים ועשירים.

 

 

 

לקחת את הטוב – להשאיר את הרע

 

אדם שמשקיע את כל האנרגיות שלו למשל בלימודים או למשל בקריירה – יגלה מהר מאוד שהוא מקריב לשם כך את החיים החברתיים שלו, את ההנאות והחופשות ואת כל יתר הדברים המהנים בחיים. לעומת זאת, אדם שמשקיע בקריירה, אבל עד גבול מסויים – יוכל גם להינות מהישגים והצלחות וגם להינות מחיים חברתיים או מזוגיות מעשירה.

 

כדי לקחת את הטוב ולהשאיר את הרע – יש לקבוע גבול סביר מסויים לדבר שבו בחרתם להקדיש את עצמכם. כלומר, להגביל את הרצונות, השאיפות, הציפיות והדרישות שלכם כך שהם יותירו מקום גם ליתר תחומי החיים.

 

 

וטיפ לסיום: המחשבה על "להיות הטוב ביותר" או "להיות הכי עשיר" או "להתחתן עם דוגמנית-על" מובילה בהכרח לקורבן של החיים, לחיים חסרים של חוסר שביעות רצון והישגיות יתר, ולחוסר איזון בחיים.

 

 

הוסף תגובה