קריירה בשינוי / בעידן המודרני עלינו להשתנות כמו זיקיות בהתאם לנסיבות

כשהחוליה שלנו דועכת – עלינו לקפוץ לחוליה חדשה

 

בעידן המודרני קריירה אינה מיועדת להחזיק מעמד כל החיים – אלא לתקופה מוגבלת בלבד. בעולם של שינויים מתמידים – עלינו ללמוד להשתנות כל הזמן, אחרת לא נשרוד בקריירה ובעבודה שלנו, ופרנסתנו תהיה בסכנה תמידית.

 

שימו לב, זה לא משנה באיזה ענף או מקצוע בחרתם לעסוק – מה שמשנה היא הפונקציה שאתם ממלאים באותו המקצוע, והאם אתם מספיק גמישים כדי לשנות או להרחיב את הפונקציה הזו מדי כמה שנים. למשל, יצרן בגדים אינו יכול להישאר 50 שנה רק יצרן בגדים ולצפות לשרוד ולהצליח. כדי להצליח באמת עליו ללמוד לשנות את הפונצקיה שהוא ממלא בענף הבגדים – במיוחד כאשר ענף ייצור הבגדים נקלע למשבר מתמשך – ולהיפתח גם לאפשרויות העומדות בפניו להיות ייבואן בגדים, מפיץ בגדים או אפילו מעצב בגדים.

עלינו לבדוק את זווית הפעולה שלנו כל הזמן

 

אנשים הנמצאים בענף מסויים – צוברים ידע אדיר וחיוני, שאין להם סיכוי להגיע אליו במהירות בכל תחום אחר. כאשר הם נקלעים למשבר מקצועי – הנטייה הראשונית שלהם היא ללכת וללמוד משהו חדש לגמרי, משהו שבו אין הם מבינים כלל.

 

אלא שבמקרים רבים  – מדובר בשינוי קיצוני ומזיק. במקום לשנות מקצוע או תחום לגמרי, כל מה שנדרש במקרים רבים הוא לשנות את "זווית הפעולה" שלנו בתחום בו בחרנו לעסוק ולחפש את הזווית הנכונה יותר, החדשנית יותר, המתבקשת יותר לאור שינוי הנסיבות.

מי שלא משתנה – לא שורד

 

אם תשתנו ותתרחבו בתוך המקצוע שלכם כל הזמן – תמנעו מעצמכם משברים מקצועיים והסבות מקצועיות. לעומת זאת, אם תתקבעו ותיצמדו רק למה שאתם יודעים עכשיו – הנפילה המקצועית שלכם היא רק עניין של זמן.

 

לכן, תמיד חפשו עוד. חפשו לשפר את עצמכם מבחינה מקצועית במקצוע שבחרתם לעצמכם. חפשו להתעדכן ולהתחדש יותר. חפשו עוד אפשרויות מקצועיות בענף בו אתם מתמחים. פקחו עיניים לשוק המשתנה בענף שלכם ולמדו להיערך לעתיד ולא רק לעבר. זכרו, אם לא תשתנו מתוך רצונכם הטוב – העולם ישנה אתכם בכוח ובצורה כואבת.

וטיפ לסיום: אל תעצמו עיניים ותחכו למכה שתבוא. למדו להקדים תרופה למכה ולשנות את עצמכם תחילה.

הוסף תגובה