"קריירה שניה" – אימון להנאה ומימוש עצמי

קריירה שניה היא הזדמנות "לעשות את זה נכון", לחיות את החיים בדיוק כמו שאתה רוצה.

פעמים רבות, הקריירה הראשונה נבחרת עבורנו ע"י ההורים שלנו, בני זוג, או אפילו ע"י חברים שלנו. אנשים רבים נקלעים לתוך הקריירה הראשונה שלהם לגמרי במקרה, מתוך נסיבות אקראיות או שיקולים שונים שבהמשך לפעמים מתגלים כשגויים.
קריירה שנייה היא הזדמנות לתקן כל מה שלא עבד בשבילך באופן משביע-רצון בסיבוב הראשון, ולהגשים כל מה שאתה מאחל לעצמך בתחום חשוב זה של החיים, הכולל: עבודה, פרנסה, והגשמה עצמית.

אנשים מגיעים לקריירה שנייה במקרה או מתוך בחירה. למשל, אחרי פיטורים או כש"נשבר להם" מהעבודה הנוכחית שלהם. בכל מקרה, הקריירה השנייה היא הזדמנות ליצור לעצמך את החיים שאתה רוצה, וליהנות מכל יום באופן המלא ביותר שאפשר. כאשר אדם בוחר לעצמו קריירה שנייה אשר באמת מתאימה לו ולנטיות ליבו, הוא חווה אושר פנימי ומימוש עצמי, וכל יום-עבודה נחווה על ידו כיום של "חיים טובים".

קריירה ופרנסה – ליהנות מפירות הניסיון

קריירה שנייה עשויה ליצור הכנסות גבוהות יותר או נמוכות ממה שהתקיים בקריירה הראשונה שלך, וזה תלוי בך ובבחירה שלך.

יש אנשים שפרשו ממקומות-עבודה בהם קיבלו שכר גבוה, על מנת לממש את עצמם ולעסוק במה שמלהיב אותם, וההכנסה הקטנה יותר במקצוע החדש לא מטרידה אותם כלל. יתכן כי לאנשים אלה יש די חסכונות או הצרכים שלהם מועטים, ובכל מקרה, הפרנסה היא משנית עבורם לעומת חווית המימוש העצמי. אם אין לך שפע חסכונות – כדאי ורצוי שתבנה לעצמך קריירה שנייה, בה יבואו לידי ביטוי הידע והניסיון הקודמים שלך, ואתה תוכל לקטוף את הפירות המתוקים שאתה ראוי להם. בעיקר הדברים נכונים למצב בו אדם פורש ממקום-עבודה בו היה שכיר ומפתח לעצמו קריירה כעצמאי באותו תחום בו עסק קודם. במקרה כזה, סביר כי אחת המטרות שלך תהיה לקבל תגמול יותר הולם לכישוריך.

 

אנשים רבים פיתחו קריירה שניה בה הם מרוויחים הרבה יותר מאשר בקריירה הראשונה שלהם, ובכך מספקים את הצורך שלהם בהערכה מלאה להשקעתם ולכישרונותיהם.

קריירה שניה היא הזדמנות לקטוף פירות מניסיונך ומעברך ומכל הידע שצברת. יהיה זה טיפשי לוותר על כל מה שצברת עד כה, דהיינו, ניסיון חיים, ניסיון מקצועי, מיומנויות, וכן הלאה. קטוף בהנאה את הפירות המגיעים לך!

קריירה שנייה ומעמד של שוליה

המצב שונה כאשר אדם מפתח קריירה שנייה בתחום חדש שאינו מוכר לו. 
בהחלט ייתכן כי בקריירה השנייה שלך יהיה עליך לשמש כשוליה למאסטר ממנו תלמד את סודות המקצוע החדש שלך. יכול להיות שיהיה עליך ללמוד במסגרת מסודרת ואתה תחיה כסטודנט דל-אמצעים, ועליך להסכים גם לאפשרות כי במקום ה"כבוד" אותו היית רגיל לקבל בקריירה הראשונה שלך, יהיה עליך להסתפק באנחת-רווחה בסיום כל משימה חדשה שאתה מבצע כהלכה.

אם אינך מוכן לתקופת לימודים ולמעמד זמני של "שוליה" יתכן כי עליך לבחור בנתיב המבטא את הידע והמיומנויות שרכשת בעבר.

איך למצוא כיוון מקצועי מתאים

אנשים רבים שואלים אותי "איך אדע מה הכיוון המתאים לי מבחינת קריירה מקצועית?" והם מתפלאים לגלות כי תהליך האימון מתחיל בשאלות "מה אתה אוהב?" ו-"מה אתה נהנה לעשות?". ניסיוני כמאמנת אישית וניסיונם של רבים אחרים מעיד כי מה שאתה אוהב ומה שקל לך לעשות הוא המקום בו תוכל לפתח קריירה מלהיבה ומספקת. בטעות, רבים מאמינים כי קריירה והנאה הם שני עניינים נפרדים שאולי אפילו סותרים זה את זה. לא כך הדבר.
אם פיקסו לא היה אוהב לצייר, הוא לא יכול היה לפתח קריירה של צייר מצליח, ואם ביל גייטס לא היה אוהב מחשבים, הוא לא היה מצליח להקים את מייקרוסופט.

לעסוק במה שאתה אוהב ובמה שקל לך

טעות נוספת המתגלה במהלך אימונים אישיים היא ההנחה כי מה שקל לך הוא פחות-ערך ורק למה שקשה או מסובך יש ערך "אמיתי". לפיקסו היה קל לצייר, ועל כן, אך טבעי הוא כי בתחום זה שגשג והצליח, ודבר זה נכון גם לגביי גייטס, דונלד טראמפ, עופרה ווינפרי, ומצליחנים אחרים. בדרך כלל, אנשים המצליחים בתחום הקריירה שלהם עוסקים במשהו שקל להם לעשות.

כאשר אדם עוסק במה שקל לו ומהנה אותו, העמידות שלו בפני קשיים, בעיות ואתגרים למיניהם, גבוהה יותר. אם אתה עוסק בדבר שאינו מלהיב אותך, יש סיכוי כי תיכנע למכשולים שונים שתמיד צצים בדרך. ברוב המקרים, קל למצוא את הכיוון המקצועי המתאים דווקא מתוך מה שהאדם אוהב לעשות, נהנה ממנו וקל לו לעשות.

יכול להיות שכמו פיקסו גם אותך יעריכו יותר אחרי מותך, אבל מה איכפת לך? כל עוד אתה עסוק בתחום שאתה אוהב וכל עוד אתה עושה דברים שאתה נהנה מהם, וכל עוד הקריירה שלך מתקדמת ומפרנסת אותך-  אתה מאושר.

להמציא נישה מקצועית

לפעמים, קשה למצוא כיוון מתאים לקריירה בתוך מקצועות קיימים מוגדרים ויש מקום לייצר נישה אישית ספציפית שתתאים לך ולכיוון המקצועי החדש בו אתה חושק. כך צמחו מקצועות חדשים שונים בתחומים שונים והתרחב הידע המקצועי בעולם. למשל, ממציאים שפיתחו מוצר או שירות חדש, יזמים שהקימו עסקים חדשים, ואמנים שפיתחו תחומי אמנות שונים.

רשום לעצמך את כל הדברים שאתה אוהב לעשות ואת כל הדברים שאתה יודע לעשות ונסה למצוא צירופים מלהיבים, ואל תהסס "להמציא" צירוף חדש שיבטא אותך ואת כישרונותיך. מצליחנים רבים יצרו לעצמם את הקריירה שלהם ואת הכיוון המקצועי שלהם.

החיים קצרים וחבל על כל יום שחולף בלי הנאה ובלי תחושה של אושר. (ר' מאמר על אושר) קריירה שנייה היא ההזדמנות שלך לאתר מה נותן טעם לחייך, וליהנות מהטעם הזה מדי יום, והטעם נהיה עוד יותר מתוק כאשר אתה מצליח להיות מתוגמל היטב.

ר' מאמר שני בסדרה זאת: "הקפ"ה שלי – קריירה, פרנסה והגשמה עצמית"

הוסף תגובה