כיצד מתמודדים עם ריח רע מהפה אצל ילדים?

התופעה של ריח רע מהפה אצל ילדים, היא לא משהו שאפשר להתעלם ממנו, משום שהיא בדרך כלל מעידה על בעיה נרחבת יותר, הדורשת התייחסות. אם נתקלתם בתופעה הזו, חשוב להקדיש לה תשומת לב ולהבין מהם הגורמים לה ומהם הפתרונות.

מה גורם להופעת ריח רע מהפה אצל ילדים?

  • היגיינה דנטלית לקויה
  • הצטברות אבנית או מזון שתקוע בין השיניים
  • עששת, מחלות חניכיים וחורים בשיניים
  • זיהומים חיידקיים בגרון
  • כניסת עצמים זרים לחלל הפה או העיכול
  • יובש בפה, כתוצאה מחוסר שתיה או נשימה מהפה
  • אכילת מזון חריף או ארומטי
  • במקרים מסוימים, בעיות במערכת העיכול יכולות לגרום להופעת ריח רע מהפה אצל ילדים.

מעבר לבעיה רפואית ריח רע מהפה אצל ילדים מוביל לבעיות חברתיות קשות מאוד. לילדים אין בדרך כלל מסננים והם מדברים על הכל. נתקלתי לא פעם במקרים של ילדים שעברו השפלות ואפילו  חרם מבני כיתתם עקב בעיות בריאותיות שאינן מטופלות וגורמות לריח רע מהפה.

כיצד לטפל בתופעה?

הטיפול הראשוני, שצריך גם להפוך להרגל קבוע, הוא שמירה על היגיינת הפה. שימוש תדיר במברשת שיניים איכותית, משחת שיניים, חוט דנטלי ומי פה לילדים, יכול לפתור הרבה מקרים של ריח רע מהפה אצל ילדים. בנוסף, יש להקפיד על שתיה מרובה של מים ועל ניקיון הפה, כולל צחצוח עדין של גב הלשון. במידה והריח לא חולף, יש לקחת את הילד לביקור אצל רופא שיניים.

הרופא יבדוק אם יש חורים הזקוקים לסתימות ואת מצב החניכיים ובמקרים מסוימים ימליץ על ביקור אצל שיננית, לטיפול של הסרת אבנית. אם אחרי כל הצעדים הללו עדיין יש ריח רע מהפה אצל ילדים, מומלץ לבקר אצל רופא הילדים על-מנת שיפנה לבדיקות המתאימות וישלול קיומן של בעיות אחרות העלולות לגרום לתופעה.

אפשר למנוע ריח רע מהפה אצל ילדים

כאמור, אם ריח רע מהפה אצל ילדים מקורו בהיגיינה לקויה, יש לשנות את הרגלי הצחצוח והטיפול בפה, כך שיהיו קפדניים יותר. עד גיל 8, מומלץ לצחצח שיניים לילד או לצחצח אחריו, בוקר וערב וגם לאחר אכילת ממתקים או מזונות דביקים. בנוסף, יש להקפיד על ביקור אצל רופא השיניים מדי חצי שנה, כדי לאתר זמן חורים ובעיות דנטליות אחרות ולטפל בהן בהקדם האפשרי.

מרפאת השיניים של ד"ר שושנה שפירר – מומחית ברפואת שיניים לילדים

ד"ר שפירר הינה מומחית ברפואת שיניים לילדים, מטפלת בתינוקות מגיל 0 ועד ילדים גדולים, מבצעת במרפאתה את כלל הטיפולים, החל מטיפולים משמרים ועד כירורגיית פה.

הוסף תגובה